Overslaan en naar de inhoud gaan

Doe mee met Oranje-promoties

GfK Panelservices onderzocht de hausse aan Oranje-promoties in 2010. Welke retailers deden goede zaken en welke schoten mis? En wat zijn de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens het EK 2008 hadden vier supermarkten spaaracties rond Oranje, in 2010 haakten maar liefst 14 supermarkten aan: spaaracties variërend van Beesies, Juichbandjes, VoetbalGOGO’s tot WK Handjes. Voor Dirk (Dirk van den Broek, Bas van der Heijden en Digros) was het zelfs de eerste keer dat de spaaractie werd ingezet. Maar trekken deze acties eigenlijk nog wel klanten richting de supermarkt? Verhogen ze wel de omzet? En: wat doen ze voor de fabrikanten?

related partner content for mobile comes here

Enkele conclusies & tips voor het EK 2012
- De spaaracties werken alleen wanneer de consumenten deelnemen aan de WK-spaaractie, anders is er geen effect op het bestedingsgedrag.
- Consumenten met een hoge trouw bij de supermarkt hebben een grotere kans op deelname maar de spaaracties zijn het meest effectief bij consumenten met een lagere trouw.
- De lengte van de spaaractie heeft een negatieve samenhang met de effectiviteit van de WK-spaaractie.
- Verder zijn de WK-spaaracties niet effectief in het structureel verhogen van de loyaliteit naar de supermarkt.
- Het weggeven van de extra premiums bij bepaalde producten is een effectieve manier om de verkopen voor fabrikanten te stuwen, ook wanneer deze samengaan met een prijspromotie.
- Als fabrikanten de keuze hebben is het verstandig om hun promotie in het begin van de spaaractie te plannen.

Lees het hele artikel in nummer 9, 2011

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in