Overslaan en naar de inhoud gaan

Flexa plaatst bril op Museumplein

Flexa plaatste een grote, kleurige bril op het Museumplein in Amsterdam. Nederlanders blijken de hoofstad namelijk nogal somber te vinden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Flexa deed hier 'onderzoek' naar: de Nederlander plaatst volgens de verffabrikant de hoofdstad bovenaan de lijst van somberste steden, gevolgd door Rotterdam, Lelystad en Den Haag.

related partner content for mobile comes here

Maar met dit weer ziet alles er natuurlijk somber uit. Wat dat betreft is de actie perfect getimed.

De campagne ondersteunt de introductie van de nieuwe kleurlijnen van . Het Museumplein werd opgevrolijkt door een kunstzinnige reuzenbril met gekleurde glazen. Zo konden passanten het plein eens door fris groen (een kleur die overigens helemaal niet voorkomt in het palet van Couleur Locale) bekijken.

Onder het motto ‘kleur je leven met Flexa’ gaat de tour met de bril verder langs de andere steden uit de top 4.

Dit soort acties is natuurlijk al vaker gedaan. Ik vraag me daarnaast af of mensen de bril associëren met de verfblikken van Flexa en niet met een van de musea die zich aan de rand van het plein bevinden.

Nog wat cijfers uit het onderzoek:

63 procent van de Nederlanders wil 'verandering in zijn leven' aanbrengen. Als eerste wil men het huis onder handen nemen. Het uiterlijk komt op de tweede plaats. Maar Nederlanders vinden zichzelf wel optimistisch: 71 procent zegt positief in het leven te staan. Slechts 8 procent houdt er een negatieve levensvisie op na.

Het humeur van de Nederlanders is wel seizoensgebonden. In de zomer geeft bijna de helft van de bevolking het humeur gemiddeld een 7,9 tegenover een lagere score in het najaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in