Overslaan en naar de inhoud gaan

Vuursteen over Heineken

Karel Vuursteen was ceo van Heineken en vertelt in het BierBlad, dat 20 jaar bestaat, over zijn voormalige baas, Alfred Heineken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

was ceo van Heineken en vertelt in het , dat 20 jaar bestaat, over zijn voormalige baas, Alfred Heineken.

related partner content for mobile comes here

Dat Freddy zich overal mee bemoeide wisten we al, maar het is toch weer leuk om het nu weer eens uit de eerste hand te horen.

Vuursteen: ‘Freddy was zeker verliefd op zijn bedrijf. Hij was er letterlijk altijd mee bezig, tot in de kleinste details. De marketingmensen wilden dat de buitenborden van Heineken groen zouden worden. Daar was Freddy het niet mee eens. Nam hij me mee naar de Oudezijds Voorburgwal. Stonden we daar met die enorme auto van hem en al die bewakers er bij. Toen zij hij: “Kijk, Karel, al dat rood, dat zie je! Groene borden zijn als de bladeren aan de bomen, die vallen niet op.” Zo was hij er mee bezig. Zelfs als een letter op een lichtbak het niet deed, zei hij er wat van’.

‘Freddy begreep mensen, hij stond dichtbij ze. Hij las bijvoorbeeld de Margriet. Niet omdat hij dat zo interessant vond, maar omdat hij wilde begrijpen wat huisvrouwen wilden. Door die instelling was hij zo goed in reclame’.

‘Freddy zei altijd: “Je moet tijd nemen om uit het raam te kijken”. Vaak worden mensen geleefd door hun agenda. Je kunt dan nauwelijks echt nadenken.’

‘Uiteindelijk werd onze relatie steeds meer vriendschappelijk. Zaten we in een restaurant en dan zei hij: “Vrouwen kijken meer naar mij dan naar jou. Ik heb meer sexappeal.” “Nee hoor”, zei ik dan. “Je hebt alleen maar meer geld”.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in