Overslaan en naar de inhoud gaan

Retailstrateeg Ton van Eijk kritisch over Hema

In het FD van vandaag een stuk over ‘retailwonderdokter’ Ton van Eijk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het van vandaag een stuk over ‘retailwonderdokter’ .

related partner content for mobile comes here

Van Eijk begon ooit bij KBB, en maakte naam als retailman van V&D, Ahold en Hema.

'Daar heb ik het echte vak geleerd, daar zag ik dat retail vooral om passie draait. Commercie speelt altijd een rol, maar het mag geen makkelijke, platte commercie zijn. Het draait allemaal om oorspronkelijkheid’, zegt hij over zijn periode bij V&D.

Nu zit hij bij Wehkamp.

Van Eijk is aangetrokken om het imago van het bedrijf aantrekkelijker te maken, want het ziet er nu nog stoffig uit.

Opmerkelijk is dat hij zich kritisch toont over Hema, het nationale knuffeldier.

'De Hema is in de basis nog altijd de eenheidsprijzenmaatschappij, het symbool voor eenvoud en betaalbare kwaliteit. Maar ze zijn doorgeslagen, alles draait nu om design.

‘Ze raken op die manier een deel van hun klanten kwijt, want je kunt er geen fatsoenlijk hemd meer vinden. Vreselijk. Ik heb ze nog gewaarschuwd. Maar ook dat houdt eens op. Ik ben geen Heintje Davids. Ik blijf niet terugkomen.'

Ik weet dat non food het niet makkelijk heeft, bij de Hema en bij alle andere formules. Maar heeft Van Eijk inzichten die wij missen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in