Twitterberichten inhoudsloos


De BBC bericht over een onderzoek dat Peer Analytics deed naar het gebruik van de berichtensite. Het Amerikaanse marktonderzoeksbureau zal het onderzoek elk kwartaal gaan uitvoeren om de trends te kunnen waarnemen.
Er werden tweeduizend Tweets (kleine berichten) bekeken die in zes klassen vielen. Daaruit bleek dat 40,5 procent in de categorie ‘zinloos gebabbel’ terechtkwam. Als voorbeeld geven de onderzoekers de Tweet ‘Ik eet nu een boterham’. Nog eens 37,5 procent kwam terecht in de klasse ‘conversatie’, een gesprek tussen twee Twitteraars dat meer lijkt op chatten. Slechts een kleine 9 procent van de tweets heeft voldoende waarde om ze door te sturen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe marktonderzoekers hadden vooraf verwacht dat vooral spam en berichten waarin de Twitteraar zichzelf in een goed daglicht zet, het leeuwendeel zouden vormen. Spam bleek echter in nog geen 4 procent van de gevallen voor te komen. Persoonlijke promotieberichten waren goed voor bijna 6 procent.
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid