Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitterberichten inhoudsloos

Twitter is er vooral voor ‘zinloos gebabbel’ en wordt nauwelijks gebruikt voor (persoonlijke) promotie. Ook wordt er weinig gespamd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De BBC bericht over een onderzoek dat Peer Analytics deed naar het gebruik van de berichtensite. Het Amerikaanse marktonderzoeksbureau zal het onderzoek elk kwartaal gaan uitvoeren om de trends te kunnen waarnemen.

related partner content for mobile comes here

Er werden tweeduizend Tweets (kleine berichten) bekeken die in zes klassen vielen. Daaruit bleek dat 40,5 procent in de categorie ‘zinloos gebabbel’ terechtkwam. Als voorbeeld geven de onderzoekers de Tweet ‘Ik eet nu een boterham’. Nog eens 37,5 procent kwam terecht in de klasse ‘conversatie’, een gesprek tussen twee Twitteraars dat meer lijkt op chatten. Slechts een kleine 9 procent van de tweets heeft voldoende waarde om ze door te sturen.

De marktonderzoekers hadden vooraf verwacht dat vooral spam en berichten waarin de Twitteraar zichzelf in een goed daglicht zet, het leeuwendeel zouden vormen. Spam bleek echter in nog geen 4 procent van de gevallen voor te komen. Persoonlijke promotieberichten waren goed voor bijna 6 procent.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in