Overslaan en naar de inhoud gaan

Luistertijd omhoog, bestedingen omlaag

Radio heeft een groter bereik dankzij de inzet van nieuwe platformen, maar de reclamebestedingen blijven achter en verschuiven binnen de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het tweede kwartaal van dit jaar laat, net als het eerste kwartaal, een stijging van de gemiddelde radioluistertijd zien. Hierdoor is de luistertijd in de eerste helft van 2009 gestegen is tot dagelijks 3 uur en 14 minuten, volgens Continu LuisterOnderzoek RAB/Intomart GfK (CLO). Desalniettemin zijn de netto radiobestedingen in datzelfde halve jaar gedaald met 15 procent, van 124.930.000 euro naar 106.200.000 euro.

related partner content for mobile comes here

George Bohlander, directeur van radioreclamepromotor Radio Advies Bureau (RAB) meldt in een persbericht dat de stijging van de luistertijd mede te danken is aan het feit dat radio op steeds meer platformen te beluisteren is. Bij de bestedingen ziet hij verschuivingen bij de adverteerdersbranches. 'De top 4 branches, transport, retail, financiële dienstverlening en overheid, zijn in het eerste half jaar qua belang vergelijkbaar. Vorig jaar was de financiële dienstverlening duidelijk nummer een. Nu is transport de grootse branche bij radio. De auto-adverteerders zetten zwaar in op radio. Dit is tegengesteld aan de ervaringen van andere mediumtypen. Dit is het gevolg van de directe call-to-action die radio biedt en de uitstekende kostenefficiency en de snelle opbouw van bereik.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in