Tv-bestedingen dalen 13,1 pct in tweede kwartaal


Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van Spot, het Nederlandse kenniscentrum voor televisiereclame. De verschillende branches geven een wisselend beeld. Vooral de reclame-uitgaven voor financiële instellingen zijn sterk gedaald, een direct gevolg van de financiële crisis.
De daaropvolgende economische crisis heeft ook voor een terugval geleid bij bestedingen voor auto’s en andere duurdere gebruiks-producten. De reclame-uitgaven voor supermarkten, voor levensmiddelen en lichaamsverzorging en voor telefonie, blijven daarentegen op peil of groeien nog.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe daling in het tweede kwartaal volgt op de daling van 9,7 pct in het eerste kwartaal 2009. De daling in het tweede kwartaal 2009 is iets groter doordat de bestedingen in het hetzelfde kwartaal een jaar geleden hoger lagen door het EK Voetbal dat toen in Oostenrijk/Zwitserland werd gespeeld, aldus Spot.
Hoewel de daling bij de televisiebestedingen groot is, valt deze kleiner uit dan bij andere mediumtypen. Adverteerders concentreren zich bij besparingen vaak op het hoofdmedium tv. Hierdoor neemt het aandeel van tv in de totale bestedingen toe, licht Spot toe.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid