Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-bestedingen dalen 13,1 pct in tweede kwartaal

De netto tv-bestedingen zijn in het tweede kwartaal met 13,1 pct gedaald. De gemiddelde daling over de eerste helft van 2009 komt uit op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van Spot, het Nederlandse kenniscentrum voor televisiereclame. De verschillende branches geven een wisselend beeld. Vooral de reclame-uitgaven voor financiële instellingen zijn sterk gedaald, een direct gevolg van de financiële crisis.

related partner content for mobile comes here

De daaropvolgende economische crisis heeft ook voor een terugval geleid bij bestedingen voor auto’s en andere duurdere gebruiks-producten. De reclame-uitgaven voor supermarkten, voor levensmiddelen en lichaamsverzorging en voor telefonie, blijven daarentegen op peil of groeien nog.

De daling in het tweede kwartaal volgt op de daling van 9,7 pct in het eerste kwartaal 2009. De daling in het tweede kwartaal 2009 is iets groter doordat de bestedingen in het hetzelfde kwartaal een jaar geleden hoger lagen door het EK Voetbal dat toen in Oostenrijk/Zwitserland werd gespeeld, aldus Spot.

Hoewel de daling bij de televisiebestedingen groot is, valt deze kleiner uit dan bij andere mediumtypen. Adverteerders concentreren zich bij besparingen vaak op het hoofdmedium tv. Hierdoor neemt het aandeel van tv in de totale bestedingen toe, licht Spot toe.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in