Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf verkoopt Librium TV aan BST Company

De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft narrowcastingbedrijf Librium TV verkocht aan participatiemaatschappij BST Company.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Librium-baas Tijmen Bos bevestigt het nieuws, maar zegt dat er naast BST nog andere aandeelhouders zijn. TMG had een belang van 84 pct in de ‘Digital Out Of Home Media’-specialist. Librium TV heeft televisienetwerken in onder meer 165 restaurants van McDonald’s, 254 kapsalons van Ami en Wa-ve International, 250 bussen van Veolia en 155 trams van het GVB. Woordvoerder Hans Elekan van TMG: ‘In augustus vorig jaar hebben we al een portfolio-verkleining aangekondigd. Niet of onvoldoende renderende activiteiten zouden worden afgestoten. Dat gold voor de activiteiten in Zweden, Oekraïne en een deel van onze tijdschriften. Narrowcasting was de laatste activiteit die nu is afgestoten.’

related partner content for mobile comes here

Over bedragen doet Elekan geen uitspraken. Het Telegraaf-concern nam eind 2005 een minderheidsbelang van 40 pct in Librium TV (toen nog Media Librium geheten) en breidde dat in juli 2007 uit tot 84 procent. TMG-topman Ad Swartjes zei in 2005 over de acquisitie: ‘Met deze investering krijgt TMG toegang tot een nieuw mediumtype met een advertentiemarkt die sterk in ontwikkeling is.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in