Overslaan en naar de inhoud gaan

Volumegroei Unilever

Unilever heeft in het tweede kwartaal in alle regio's met zijn merken volumegroei weten te realiseren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het eerste kwartaal daalden de volumes nog. Daarmee verslaat Unilever de verwachting onder analisten. Naar eigen zeggen dankte Unilever de volumegroei aan een beter uitvoering, meer innovatie en significant hogere uitgaven voor reclame en promotie.

related partner content for mobile comes here

De operationele winst kwam uit op 1,32 miljard euro, 4 procent minder dan een jaar eerder. De winst voor herstructureringskosten, desinvesteringen en andere eenmalige posten daalde met 12 procent tot 997 miljoen euro. Deze resultaten liggen in lijn met de verwachting. Topman Paul Polman: 'Hoewel de omstandigheden in veel markten lastig blijven, vind ik het bemoedigend dat de volumegroei terug is in alle regio's en het merendeel van onze landen en categoriën.'

Het concern blijft zich richten op het verbeteren van de volumegroei, met behoud van de marges en kasstroom. Unilever is van het geven van een concrete financiële verwachting afgestapt.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in