Volumegroei Unilever


In het eerste kwartaal daalden de volumes nog. Daarmee verslaat Unilever de verwachting onder analisten. Naar eigen zeggen dankte Unilever de volumegroei aan een beter uitvoering, meer innovatie en significant hogere uitgaven voor reclame en promotie.
De operationele winst kwam uit op 1,32 miljard euro, 4 procent minder dan een jaar eerder. De winst voor herstructureringskosten, desinvesteringen en andere eenmalige posten daalde met 12 procent tot 997 miljoen euro. Deze resultaten liggen in lijn met de verwachting. Topman Paul Polman: 'Hoewel de omstandigheden in veel markten lastig blijven, vind ik het bemoedigend dat de volumegroei terug is in alle regio's en het merendeel van onze landen en categoriën.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet concern blijft zich richten op het verbeteren van de volumegroei, met behoud van de marges en kasstroom. Unilever is van het geven van een concrete financiële verwachting afgestapt.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid