Omzet Sanoma Magazines Nederland -5,3 pct
De omzet kwam uit op 233,9 miljoen euro. Een daling van 13 miljoen ten opzichte van het eerste halfjaar van 2008 (246,9 miljoen). Deze daling werd met name veroorzaakt door een minder resultaat op de advertentiemarkt als gevolg van de economische situatie, ondanks de positieve ontwikkelingen op online gebied.
Internationaal daalde de omzet van Sanoma Magazines met 10,9 procent van 603,9 miljoen naar 538,1 miljoen euro. De omzet daalde volgens Sanoma in alle markten, maar vooral in Centraal- en Oost-Europa. De totale omzet uit advertenties daalde met 21 pct in de eerste zes maanden van dit jaar. De advertentieomzet beslaat 29 pct van de totale omzet. Dat was in dezelfde periode van vorig jaar 33 pct. De online advertising omzet steeg met 5 pct.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaIn België en Finland kon het concern zijn marktleiderschap wel versterken en groeide Sanoma Magazines in online sales. Internationaal blijft Sanoma actief kijken naar zijn portfolio. Er werden in het tweede kwartaal internationaal vier websites en zes magazines afgestoten. Sanoma Magazines blijft sterk kijken naar het verhogen van de efficiency en kostenbesparingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid