Microsoft verkoopt Razorfish aan Publicis


Adformatie meldde eerder al dat Microsoft Razorfish wilde verkopen. Er waren gesprekken met meerdere reclameholdings zoals WPP en Dentsu, maar het is uiteindelijk Publicis geworden. Het Franse netwerk betaalt in contanten en eigen aandelen.
Verder gaat Publicis zijn strategische alliantie met Microsoft, die in juni werd aangekondigd, verder uitbreiden. Zo mogen klanten van Publicis de komende vijf jaar goedkoper online adverteren via Microsoft en zal het Amerikaanse softwareconcern op zijn beurt Razorfish inschakelen voor marketing en reclame. Het concern heeft na afronding van de verkoop bovendien een belang van 3 procent in Publicis.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMicrosoft kreeg het in Seattle gevestigde Razorfish twee jaar geleden in handen, toen het voor 6 miljard dollar het internetmarketingbedrijf aQuantive overnam. Razorfish heeft klanten als McDonald's, Ford, Coca-Cola en Microsoft.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid