Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft verkoopt Razorfish aan Publicis

Publicis neemt voor ongeveer 530 miljoen dollar het online bureau Razorfish over van Microsoft. Het concern verwerft een belang van 3 pct…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Adformatie meldde al dat Microsoft wilde verkopen. Er waren gesprekken met meerdere reclameholdings zoals WPP en Dentsu, maar het is uiteindelijk Publicis geworden. Het Franse netwerk betaalt in contanten en eigen aandelen.

related partner content for mobile comes here

Verder gaat Publicis zijn strategische alliantie met Microsoft, die in juni werd aangekondigd, verder uitbreiden. Zo mogen klanten van Publicis de komende vijf jaar goedkoper online adverteren via Microsoft en zal het Amerikaanse softwareconcern op zijn beurt Razorfish inschakelen voor marketing en reclame. Het concern heeft na afronding van de verkoop bovendien een belang van 3 procent in Publicis.

Microsoft kreeg het in Seattle gevestigde Razorfish twee jaar geleden in handen, toen het voor 6 miljard dollar het internetmarketingbedrijf aQuantive overnam. Razorfish heeft klanten als McDonald's, Ford, Coca-Cola en Microsoft.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in