Campagne moet homo’s naar Amsterdam lokken
De campagne is een initiatief van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen. Reden voor het initiatief is dat homo’s een van de weinige groepen zijn die ondanks de economische crisis nog vaak op vakantie gaan. Zij hebben namelijk relatief veel te besteden, bijvoorbeeld omdat ze geen kinderen hebben. Het NBTC hoopt deze groep nu naar Amsterdam te lokken.
De campagne speelt in op het liberale karakter van Amsterdam. Manager Conrad van Tiggelen van de NBTC-afdeling in Noord-Amerika: ‘De slogan verwijst met een knipoog naar de oorspronkelijke betekenis van het woord gay, namelijk happy. In de campagne draait het niet om seksualiteit, maar om gelukkig zijn.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaHet project loopt van 15 juli tot en met december. In de homotijdschriften Out en The Advocate komen advertenties te staan. De tv-zender voor homoseksuelen Here TV zendt een special over Amsterdam uit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid