Overslaan en naar de inhoud gaan

Frappante gelijkenis Sourcy logo met heilig teken hindoes

Oordeel zelf: lijkt het logo van Sourcy bronwater 90 graden gedraaid niet opvallend veel op het Sanskriet Ohm-teken? Opzet van Vrumona, of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het teken Ohm, het meest heilige teken voor de hindoes, staat voor de oerklank waar de schepping is uit voortgekomen. De 'bron' van alles dus. Voor een merk bronwater met de naam 'Sourcy' past het dus wel heel goed, natuurlijk!

related partner content for mobile comes here

Over het ohm-teken: "Reeds in de oude tijd ontstond de gedachte dat er slechts één en dezelfde kracht achter de werkelijkheid schuil gaat. Het oudste geschrift, de Rigveda, legt (...) ons de oorsprong van het universum en zijn samen­stel­ling uit. De oorsprong van de wereld wordt gezien een oertrilling, dat wordt voorgesteld met het Ohm (spreek uit: AUM)-teken. Het Ohm duidt op het grote mysterie van het ont­staan, het bestaan en het vergaan van de we­reld. Het is de schep­pende adem (pranawa), waardoor de kosmos is ont­staan, bestaat en zich ontwikkelt. Het Ohm is derhalve de meest heilige klank in het hindoeïsme." Citaat van Ohmnet.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in