Campagne Beter Zien van start


Tijdens het openingssymposium op dinsdag 15 maart op de Radboud Universiteit in Nijmegen komt onder meer de noodzaak van een goede oogscreening aan bod. Het symposium is ook tevens de start van de vijf landelijke Oogdagen. Bezoekers van deze oogdagen kunnen kennismaken met de werkzaamheden van optometristen, oogartsen en expertisecentra zoals Kon. Visio en Bartiméus. Bovendien kunnen ze ervaren wat een slechtziende ziet. Op alle vijf de dagen is de OOGbus aanwezig, zodat mensen hun ogen kunnen laten screenen.
Verder gaan zo'n 50 vrijwillige voorlichters van de seniororganisaties het land in om samen met optometristen en oogartsen themabijeenkomsten over Beter Zien te verzorgen. Een groot deel van de vermijdbare slechtziendheid kan teruggedrongen met bijvoorbeeld een eenvoudige brilaanpassing of staaroperatie. Herkenning van oogproblemen en vroegtijdige signalering is een belangrijke eerste stap.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de campagne wordt samengewerkt met het NOG (Nederlands Oogheelkundig Gezelschap), de OVN (Optometristen Vereniging Nederland), Vision 2020, de OOGbus van Het Oogzorgnetwerk, expertisecentra Bartiméus en Koninklijke Visio , Viziris en het Oogziekenhuis Rotterdam.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid