Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne Beter Zien van start

Om senioren bewust te maken van het risico op oogaandoeningen op latere leeftijd, starten de seniorenorganisaties (samen meer dan 500.000…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens het openingssymposium op dinsdag 15 maart op de Radboud Universiteit in Nijmegen komt onder meer de noodzaak van een goede oogscreening aan bod. Het symposium is ook tevens de start van de vijf landelijke Oogdagen. Bezoekers van deze oogdagen kunnen kennismaken met de werkzaamheden van optometristen, oogartsen en expertisecentra zoals Kon. Visio en Bartiméus. Bovendien kunnen ze ervaren wat een slechtziende ziet. Op alle vijf de dagen is de OOGbus aanwezig, zodat mensen hun ogen kunnen laten screenen.

related partner content for mobile comes here

Verder gaan zo'n 50 vrijwillige voorlichters van de seniororganisaties het land in om samen met optometristen en oogartsen themabijeenkomsten over Beter Zien te verzorgen. Een groot deel van de vermijdbare slechtziendheid kan teruggedrongen met bijvoorbeeld een eenvoudige brilaanpassing of staaroperatie. Herkenning van oogproblemen en vroegtijdige signalering is een belangrijke eerste stap.

In de campagne wordt samengewerkt met het NOG (Nederlands Oogheelkundig Gezelschap), de OVN (Optometristen Vereniging Nederland), Vision 2020, de OOGbus van Het Oogzorgnetwerk, expertisecentra Bartiméus en Koninklijke Visio , Viziris en het Oogziekenhuis Rotterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in