Overslaan en naar de inhoud gaan

Top of Flop: Witte Reus met Mien Dobbelsteen

Als je doorvraagt welke reclames men het irritantst vindt, krijg je vaak het antwoord: wasmiddelenreclames. Dat komt omdat er in het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De spot scoort niet goed in de Top of Flop van MarketResponse, hij is onvoldoende in staat op een positieve manier de aandacht te pakken en zorgt ook in onvoldoende mate voor versterking van merkgevoelens.

related partner content for mobile comes here

Circa 70 procent van de consumenten aan wie de spot is voorgelegd, heeft hem al gezien op tv. De spot wordt echter onvoldoende leuk en likeable gevonden en zorgt te vaak voor irritatie.

Er gaan ook zaken wel goed. De merkkoppeling werkt bijvoorbeeld uitstekend. Veel consumenten verwerken de merknaam in hun spontane feedback. Daarnaast wordt de slogan: ‘Wast een berg, kost een beetje’ vaak teruggespeeld en ook de boodschap: op Witte Reus kun je (wel) vertrouwen wordt goed gecommuniceerd.

Consumenten vinden de spot dus niet leuk maar hij slaagt er wel in om de juiste waarden aan Witte Reus te koppelen.

(Voor de hele Top Of Flop, zie Tijdschrift voor Marketing, nummer 3, 2011)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in