
De spot scoort niet goed in de Top of Flop van MarketResponse, hij is onvoldoende in staat op een positieve manier de aandacht te pakken en zorgt ook in onvoldoende mate voor versterking van merkgevoelens.
Circa 70 procent van de consumenten aan wie de spot is voorgelegd, heeft hem al gezien op tv. De spot wordt echter onvoldoende leuk en likeable gevonden en zorgt te vaak voor irritatie.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensEr gaan ook zaken wel goed. De merkkoppeling werkt bijvoorbeeld uitstekend. Veel consumenten verwerken de merknaam in hun spontane feedback. Daarnaast wordt de slogan: ‘Wast een berg, kost een beetje’ vaak teruggespeeld en ook de boodschap: op Witte Reus kun je (wel) vertrouwen wordt goed gecommuniceerd.
Consumenten vinden de spot dus niet leuk maar hij slaagt er wel in om de juiste waarden aan Witte Reus te koppelen.
(Voor de hele Top Of Flop, zie Tijdschrift voor Marketing, nummer 3, 2011)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee