Overslaan en naar de inhoud gaan

'Inkomsten muziekindustrie omlaag door Spotify'

Streamingdiensten als YouTube en Spotify drukken de inkomsten van de muziekindustrie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mensen luisteren meer muziek, maar betalen er minder voor, schrijft ITWorld op basis van paneldiscussies op de Digital Music Forum East, die afgelopen week in New York werd gehouden.
Een streamingdienst als levert veel minder op omdat platenmaatschappijen ongeveer eentiende dollarcent krijgen per keer dat een gebruiker een liedje afspeelt. Bij aankoop van een liedje is dat ongeveer een dollar. Die vergoedingen voor streamingdiensten komen voort uit deals tussen bedrijven als Spotify en platenmaatschappijen.
Tot aan vorig jaar werd het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal zonder toestemming van de eigenaar gezien als grote oorzaak van de omzetdaling in de muziekindustrie. Nu wijzen de platenmaatschappijen naar sites als Spotify en .
Verkoop van digitale muziek zorgt inmiddels voor 23 procent van de omzet, een flinke stijging ten opzichte van de 14 procent in 2006. Het is onduidelijk hoe de platenmaatschappijen inkomsten willen gaan genereren. Het idee van een onbeperkte streamingservice voor een vast bedrag per maand slaat nog niet aan.

related partner content for mobile comes here

Bron: Tweakers.net (Arnoud Wokke).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in