Overslaan en naar de inhoud gaan

Food-introducties in trek bij Nederlandse vrouwen

Nederlandse vrouwen lopen meestal niet voorop als het gaat om het uitproberen van nieuwe producten, beweert Sanoma Uitgevers. Maar ze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlandse vrouwen lopen meestal niet voorop als het gaat om het uitproberen van nieuwe producten, beweert Sanoma Uitgevers. Maar ze lopen wel voorop als het gaat om voeding. Dit blijkt uit het onderzoek dat Sanoma is door TNS NIPO liet uitvoeren.

related partner content for mobile comes here

Wat betreft voeding zijn veel Nederlandse vrouwen ‘innovators’ of ‘early adopters’: ze zijn vaak één van de eersten die een nieuw product kopen zodra het in de winkel ligt. Zo’n 35 procent van de ondervraagde vrouwen valt in deze categorie.

Ter vergelijking: als het gaat om huidverzorging of cosmetica is slechts 12 procent van de vrouwen een ‘early adopter’, bij kleding 25 procent. Het zijn vooral hoogopgeleide vrouwen, welstandige vrouwen en moeders met thuiswonende kinderen die zich laten classificeren als ‘innovators’ binnen het segment voeding.

Ruim een derde van de vrouwen wil ‘s avonds gevarieerder eten. De voornaamste reden dat ze nu niet gevarieerd genoeg eten is een gebrek aan inspiratie (54 procent). Meer inspiratie is dus welkom. En dat kan ook een verklaring zijn voor het feit dat relatief veel Nederlandse vrouwen graag nieuwe voedingsproducten uitproberen, meent Sanoma.

Tv, tijdschriften en internet zijn veel gebruikte inspiratiebronnen als het gaat om voedingsproducten. Slechts 3 procent van de vrouwen geeft aan internet via de mobiel als inspiratiebron voor de dagelijkse maaltijd te gebruiken (mannen 6 procent). Maar met het snel groeiende aantal smartphones in Nederland mag worden verwacht dat dit percentage de komende tijd zeker zal toenemen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in