Food-introducties in trek bij Nederlandse vrouwen
Nederlandse vrouwen lopen meestal niet voorop als het gaat om het uitproberen van nieuwe producten, beweert Sanoma Uitgevers. Maar ze lopen wel voorop als het gaat om voeding. Dit blijkt uit het onderzoek Het Fijne van Vrouwen dat Sanoma is door TNS NIPO liet uitvoeren.
Wat betreft voeding zijn veel Nederlandse vrouwen ‘innovators’ of ‘early adopters’: ze zijn vaak één van de eersten die een nieuw product kopen zodra het in de winkel ligt. Zo’n 35 procent van de ondervraagde vrouwen valt in deze categorie.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaTer vergelijking: als het gaat om huidverzorging of cosmetica is slechts 12 procent van de vrouwen een ‘early adopter’, bij kleding 25 procent. Het zijn vooral hoogopgeleide vrouwen, welstandige vrouwen en moeders met thuiswonende kinderen die zich laten classificeren als ‘innovators’ binnen het segment voeding.
Ruim een derde van de vrouwen wil ‘s avonds gevarieerder eten. De voornaamste reden dat ze nu niet gevarieerd genoeg eten is een gebrek aan inspiratie (54 procent). Meer inspiratie is dus welkom. En dat kan ook een verklaring zijn voor het feit dat relatief veel Nederlandse vrouwen graag nieuwe voedingsproducten uitproberen, meent Sanoma.
Tv, tijdschriften en internet zijn veel gebruikte inspiratiebronnen als het gaat om voedingsproducten. Slechts 3 procent van de vrouwen geeft aan internet via de mobiel als inspiratiebron voor de dagelijkse maaltijd te gebruiken (mannen 6 procent). Maar met het snel groeiende aantal smartphones in Nederland mag worden verwacht dat dit percentage de komende tijd zeker zal toenemen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid