Overslaan en naar de inhoud gaan

Pixels tegen darmkanker start media-offensief

In het kader van de Internationale Darmkankermaand in maart start Stichting Pixels tegen darmkanker een een brede voorlichtingscampagne om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Darmkanker is volgens de stichting ‘een stille ramp’. Jaarlijks krijgen in Nederland 12.500 mensen met darmkanker te maken; van hen sterft 40 procent binnen 2 jaar en uiteindelijk sterft 50 procent. Door structurele voorlichting, bevolkingsonderzoek en effectievere behandeling kan het aantal slachtoffers sterk worden teruggedrongen. De Gezondheidsraad heeft reeds aangedrongen op zo'n bevolkingsonderzoek omdat het gezondheidswinst oplevert voor de Nederlandse overheid.

related partner content for mobile comes here

Als het aan de Nederlandse overheid ligt komt er echter vóór 2019 geen breed opgezet bevolkingsonderzoek naar darmkanker. Bovendien is er in de media volgens de stichting opvallend weinig aandacht voor deze ziekte, terwijl het de meest dodelijke vorm van kanker is. De campagne en fondsenwerving voor onderzoek moeten hier verandering in brengen.

De is een samenwerking gestart met het Vlaamse initiatief . Per 1 maart lanceerden zij een gezamenlijke online campagne met de naam . Hiermee willen wij de aandacht vestigen op het gegeven dat één op de twintig 50-plussers met darmkanker te maken krijgt.

Als slotakkoord van de actiemaand organiseert de stichting op 31 maart een grootschalig benefietgala plus veiling. Het evenement vindt plaats in 'The Outlook' op Schiphol.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in