Pixels tegen darmkanker start media-offensief


Darmkanker is volgens de stichting ‘een stille ramp’. Jaarlijks krijgen in Nederland 12.500 mensen met darmkanker te maken; van hen sterft 40 procent binnen 2 jaar en uiteindelijk sterft 50 procent. Door structurele voorlichting, bevolkingsonderzoek en effectievere behandeling kan het aantal slachtoffers sterk worden teruggedrongen. De Gezondheidsraad heeft reeds aangedrongen op zo'n bevolkingsonderzoek omdat het gezondheidswinst oplevert voor de Nederlandse overheid.
Als het aan de Nederlandse overheid ligt komt er echter vóór 2019 geen breed opgezet bevolkingsonderzoek naar darmkanker. Bovendien is er in de media volgens de stichting opvallend weinig aandacht voor deze ziekte, terwijl het de meest dodelijke vorm van kanker is. De campagne en fondsenwerving voor onderzoek moeten hier verandering in brengen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Stichting is een samenwerking gestart met het Vlaamse initiatief www.stopdarmkanker.be. Per 1 maart lanceerden zij een gezamenlijke online campagne met de naam 1 op 20. Hiermee willen wij de aandacht vestigen op het gegeven dat één op de twintig 50-plussers met darmkanker te maken krijgt.
Als slotakkoord van de actiemaand organiseert de stichting op 31 maart een grootschalig benefietgala plus veiling. Het evenement vindt plaats in 'The Outlook' op Schiphol.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid