
Dat geldt met name voor de internationale productie van palmolie, soja, vis, hout en papier duurzamer maken. Albert Heijn gaat hiertoe samenwerken met het WNF.
Palmolie is als eerste aan de beurt. Vanaf eind 2013 bevatten alle voedings- en verzorgingsproducten van het eigen merk alleen nog duurzame palmolie. Denk aan margarine, koek, zeep en cosmetica. En vanaf eind 2015, zo stelt AH, liggen er alleen nog maar eigenmerkproducten van hout en papier met het duurzame FSC-keurmerk. Ook worden de magazines, zoals Allerhande, dan gedrukt op FSC-papier.
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comDaarnaast werkt Albert Heijn samen met WNF om leveranciers van zuivel, vlees en eieren vanaf eind 2015 veevoer met verantwoorde soja te laten gebruiken. Ook zal de winkel dan alleen nog duurzaam gevangen vis met MSC-keurmerk of verantwoord gekweekte vis met ASC-keurmerk aanbieden.
Bron: Distrifood
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee