Overslaan en naar de inhoud gaan

AH wil alle huismerken voor 2015 duurzaam maken

Albert Heijn start vandaag met de nieuwe Superdieren-actie, in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds. Voor de retailer een goede…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat geldt met name voor de internationale productie van palmolie, soja, vis, hout en papier duurzamer maken. Albert Heijn gaat hiertoe samenwerken met het WNF.

related partner content for mobile comes here

Palmolie is als eerste aan de beurt. Vanaf eind 2013 bevatten alle voedings- en verzorgingsproducten van het eigen merk alleen nog duurzame palmolie. Denk aan margarine, koek, zeep en cosmetica. En vanaf eind 2015, zo stelt AH, liggen er alleen nog maar eigenmerkproducten van hout en papier met het duurzame FSC-keurmerk. Ook worden de magazines, zoals Allerhande, dan gedrukt op FSC-papier.

Daarnaast werkt Albert Heijn samen met WNF om leveranciers van zuivel, vlees en eieren vanaf eind 2015 veevoer met verantwoorde soja te laten gebruiken. Ook zal de winkel dan alleen nog duurzaam gevangen vis met MSC-keurmerk of verantwoord gekweekte vis met ASC-keurmerk aanbieden.

Bron: Distrifood

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in