AH wil alle huismerken voor 2015 duurzaam maken
Dat geldt met name voor de internationale productie van palmolie, soja, vis, hout en papier duurzamer maken. Albert Heijn gaat hiertoe samenwerken met het WNF.
Palmolie is als eerste aan de beurt. Vanaf eind 2013 bevatten alle voedings- en verzorgingsproducten van het eigen merk alleen nog duurzame palmolie. Denk aan margarine, koek, zeep en cosmetica. En vanaf eind 2015, zo stelt AH, liggen er alleen nog maar eigenmerkproducten van hout en papier met het duurzame FSC-keurmerk. Ook worden de magazines, zoals Allerhande, dan gedrukt op FSC-papier.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDaarnaast werkt Albert Heijn samen met WNF om leveranciers van zuivel, vlees en eieren vanaf eind 2015 veevoer met verantwoorde soja te laten gebruiken. Ook zal de winkel dan alleen nog duurzaam gevangen vis met MSC-keurmerk of verantwoord gekweekte vis met ASC-keurmerk aanbieden.
Bron: Distrifood
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid