Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Reisbranche genereert vooral positieve online buzz’

Reisbureaus profiteren mee van het karakter van social media; laat zien dat je gelukkig bent. En dat is nou juist wat mensen zijn als ze op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In online en social media wordt het meest geschreven over Corendon. Deze reisaanbieder voert de lijst aan met 2.563 online en social media berichten in 2 maanden tijd. Op de voet gevolgd door Expedia, waarvoor 2.554 berichten werden gevonden. D-reizen volgt met enige afstand, namelijk 1.386 berichten. Ondanks die afstand weet D-reizen wel een zeer positief beeld neer te zetten, met maar liefst 82% aan positieve berichtgeving.

related partner content for mobile comes here

Opvallend aan dit onderzoek is dat de complete reisbranche zeer hoog scoort in positiviteit. Tweets als “Wederom een dikke Duim voor D-reizen jullie wel” verklaren deze uitkomst. Waar reisbureaus bij uitstek een steentje mogen bijdragen aan het geluk van mensen, liggen er veel kansen in social media voor het delen van al die positiviteit.

De reisaanbieders genereren vooral veel tweets binnen over acties waarbij reisjes worden aangeboden voor spotprijzen. Voor de vakantiegangers in actie wordt Sunweb geprezen voor een sterk staaltje positieve webcare; “Erg te spreken over de webservice van . Hebben prima geholpen bij jacht naar lastminute! ”.

Als gevolg van alle goednieuws berichten beschikt de reisbranche ook over een grote positieve. Zo genereerde Corendon een waarde van €311.677 aan online berichten in 2 maanden tijd. Hierbij werd naast verspreiding gekeken naar advertentietarieven, sentiment en branding. Voor Oad werd een PR-waarde van €299.521 gevonden en voor Neckermann €290.948. Een piek aan waardevolle berichtgeving voor Corendon vond plaats op 22 augustus; er werd een gratis vakantietestvlucht van één dag naar Gambia weggegeven. De verspreiding was enorm.

Hoewel de berichtgeving over de reisbranche erg positief is, blijft de branche nog wat achter op andere branches in aantal berichten. De aantallen zijn niet tot weinig gestegen ten opzichte van 2010.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in