Toekomst 'even apeldoorn bellen' onzeker


Na de verschrikkelijke gebeurtenis tijdens Nederlands mooiste volksfeest in Apeldoorn laat Centraal Beheer Achmea weten zich te buigen over de toekomst van hun slogan 'even apeldoorn bellen'. Bertwin Tiemersma van Achmea: “Wij zijn geworteld in de Apeldoornse samenleving. Onze eerste zorg ging uit naar de honderd medewerkers en vrijwilligers die op een tribune aan het begin van het defilé zaten. Zij waren veilig. Toen zijn we achter het stopzetten van de commercial en het afgelasten van alle activiteiten die inhaakten op Koninginnedag aangegaan. Wij gaan nu bestuderen of en hoe wij verder gaan met de 'Even Apeldoorn bellen' commercials.”
De reclamecampagne op tv, die gerelateerd was aan koninginnedag, werd verwijderd van de televisie en waar mogelijk werden ook billboards verwijderd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp centraalbeheer.nl valt het volgende te lezen over de geschiedenis van de campagne: "In 1986 startte Centraal Beheer Achmea de bekende reclamecampagne 'Even Apeldoorn bellen'. De bedoeling van de campagne was het imago van Centraal Beheer Achmea als een open, sympathieke en betrouwbare verzekeraar te versterken. 'Even Apeldoorn bellen' is nog altijd een groot succes. De commercials, die absurde 'schadegevallen' laten zien, zijn nationaal en internationaal bekroond. Omdat Centraal Beheer Achmea veel meer biedt dan alleen schadeverzekeringen, zijn sinds enkele jaren ook commercials te zien die bijvoorbeeld inspelen op pensioenverzekeringen.
(via ad.nl) "De filmpjes zijn overigens nog wel te downloaden via de website van Centraal Beheer, al wordt er op de hoofdpagina niet meer op een prominente wijze aandacht voor gevraagd. ,,De filmpjes behoren tot het culturele erfgoed van het bedrijf en van de Nederlandse reclamegeschiedenis,’’ legt een zegsman uit. ,,Bovendien zou het ook praktisch ondoenlijk zijn ze in één keer allemaal te verwijderen. Ze circuleren veelvuldig op Youtube en andere downloadsites.’’ De aanslag in Apeldoorn betekent overigens in meerdere opzichten een klap voor de verzekeraar. Het bedrijf bestaat honderd jaar en had in het kader daarvan de komende tijd allerlei activiteiten in gedachten. Ook hierop beraadt de verzekeraar zich nu.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid