Overslaan en naar de inhoud gaan

Top 100 Global brands 2009 volgens Millward Brown Optimor BrandZ survey

Millward Brown Optimor BrandZ survey 2009: Google heeft een merkwaarde van $ 100 miljard en voert daarmee de lijst aan. Gevolgd door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Millward Brown Optimor BrandZ survey 2009: Google heeft een merkwaarde van $ 100 miljard en voert daarmee de lijst aan. Gevolgd door Microsoft en Coca Cola. Opvallende zaken: de sterke opkomst van Chinese bedrijven, de verdubbeling van merkwaarde van Aldi, het feit dat de merkwaarde van bijvoorbeeld Red Bull (energiedrankjes) ruim boven ING ligt, hoogste binnenkomers op de lijst zijn Pampers en Nintendo beide rond $ 18 miljard merkwaarde, grootste stijger (in%) China Merchant Bank met 168% en sterkste daler (in%) is ING met 55%. Voor meer bijzonderheden, meetmethodiek en de volledige lijst .

related partner content for mobile comes here

De onderzoekers concluderen dat het bezuiningen op marketing om op korte termijn het resultaat op te poetsen op lange termijn nadelig is voor de merkwaarde en het succes van het bedrijf. In recessietijd drinken mensen vaker thuis koffie in plaats van de vele soorten kostbare soorten 'coffee on the go'. Nespresso en Nescafe profiteren daarvan. Ook producenten van tandverzorgingsproducten profiteren omdat mensen hoge tandartsrekeningen willen voorkomen.

Tot slot geven de onderzoekers aan dat in crisistijden consumenten terugvallen op bekende en vertrouwde merken. Dat lijkt me geen nieuws, maar BrandZ is er niet van overtuigd dat dit in de bestuurskamers van de bedrijven ook gesneden koek is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in