Overslaan en naar de inhoud gaan

Radio Advertising Awards maakt 24 nominaties bekend

24 genomineerden in zes categorieën voor uitreiking Radio Advertising Awards 2014.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vakjury’s van de Radio Advertising Awards 2014 hebben uit alle inzendingen  de beste radioreclameproducties genomineerd. De creatieve vakjury heeft elf commercials genomineerd voor drie prijzen: profit, non-profit en actualiteitsprijs. Er zijn drie adverteerders genomineerd voor Radioadverteerder van het jaar en ook de shortlist voor de beste Radioplanner van het jaar is bekend. Deze Radio Advertising Awards worden op dinsdag 10 juni tijdens het Turn-up-the-Radio event in Paradiso uitgereikt.

related partner content for mobile comes here

De vakjury creatie, met voorzitter Charles Borremans (Goud Activatie), Maxim van Rijs (Alfred), Mattie Valk (Q-Music), Afra Uithoof (D-Reizen), Kees Kroot (Soundcircus) en Richard Kemper (radiostem, cabaretier en oud reclameman), heeft gejureerd op de criteria radiocreativiteit, uniciteit en effectiviteit. Zij kwamen tot het volgende oordeel:

Genomineerden in de categorie Creatie Profit:

  • Audi - ‘Verlangen & Geweten’  - DDB Amsterdam
  • Bol.com - ‘We wish you’- Etcetera
  • Cup-a-Soup - ‘ Young Professional’  - TBWA\NEBOKO
  • Staatsloterij - ‘Reclameblok’ - 538 Concepts
  • Unox - ‘Stampot 2.0’- TBWA\NEBOKO
  • Vodafone - ‘Dubbel’ – Achtung!

Genomineerden in de categorie Creatie Non-Profit:

  • Hartstichting – Reanimatiecursus – Publicis
  • Maag Lever Darm Stichting - ‘Je poep wil je wat vertellen’ - Cheel
  • ProRail - ‘Koebel’ - QiOnly

Genomineerden in de categorie Actualiteitsprijs:

  • Cup-a-Soup - ‘Nucleaire Top Discobol - TBWA\NEBOKO
  • Gamma - ‘Gouden Loeki Baby’- TBWA\NEBOKO

Alle radiocommercials zijn te beluisteren.

Genomineerden Radioadverteerder van het jaar:

  • FNV
  • Staatsloterij
  • Werkspot

Genomineerden Radioplanner van het jaar:

  • Helen Jones van Universal Media
  • Lars van Es van Vizeum
  • Robert Möhring van MediaXplain
  • Steven van Dorp van M2Media & More

 

Genomineerden voor de Publieksprijs

  • ABNAMRO – Kamperen                       Selmore           Universal Media
  • ProRail – Spoorlopers                          QiOnly              Zoekhelden/Group M
  • Calvé Pindakaas – 65 jaar                    Alfred              Mindshare
  • Calvé Pindakaas – Beste uit de test      Alfred               Mindshare
  • Vodafone – Oude                                Achtung!          OMD
  • Telfort – Smartpakkers                         N=5                  Mindshare

Van 3 t/m 10 juni zenden alle RAB-radiostations commercials uit met een oproep om te stemmen via de website www.debesteradiocommercial.nl. Er kan gestemd worden op de zes finalisten, maar het publiek kan ook een eigen favoriet aandragen via de wild card-module.

Over RAB
Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations en staat voor het vermarkten van radiokennis & inspiratie van nu en van morgen voor de adverteerder en haar adviseurs. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in