Overslaan en naar de inhoud gaan

AH Bonusfolder beste folder van Nederland

De Bonusfolder van Albert Heijn is winnaar van de Folder Vakprijs 2014, Dekamarkt en Hema eindigen als twee en drie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De prijs werd zojuist uitgereikt tijdens de Nationale Dag van de Brievenbus, het jaarlijkse congres over huis-aan-huisfolders.

related partner content for mobile comes here

.Ook dit jaar lagen de waarderingscijfers voor de drie genomineerden weer heel dicht bij elkaar. Op basis van de longlist van tien folders, met  daarop de namen van (in alfabetische volgorde) Albert Heijn; C1000; DekaMarkt; Gall&Gall; HEMA; Jumbo; Kruidvat; Lidl; MediaMarkt en V&D, kwam er zelfs een gedeelde winnaar tevoorschijn. Na aanwijzen van drie genomineerden en een stevige discussie onder de juryleden, kon de Bonusfolder toch als afgetekende winnaar worden aangewezen.

Uit het juryrapport: &;De Bonusfolder is het platform voor allerlei soorten prijsaanbiedingen, promoties en loyaliteitsacties. Het is de visuele toonbank voor ‘vers in actie’, maar geeft ook de ‘geheimen van Aziatisch’ wokken prijs. ‘Route 99’, ‘Hamsterééééén’ en de ‘A-merk Express’ starten voor veel consumenten in de Bonusfolder. Albert Heijn slaagt er in om dit soort acties zeer goed door te trekken naar de Bonusfolder, waarbij – ondanks de actiedominantie – je altijd ziet, dat de afzender Albert Heijn is. Weliswaar kunnen de formaten wisselen, maar de Bonusfolder blijft zeer herkenbaar, niet in het minst door z’n rijke kleur oranje, een van de moeilijkste kleuren om in full colour te benaderen.&;

Bureau: TWBA\NEBOKO RETAIL. Drukkerij: Koninklijke Drukkerij Em. de Jong. Verspreiding: PostNL.

Dekamarkt, de winnaar van vorig jaar, kwam uit de bus als nummer twee. De jury is enthousiast over de frisheid van de folder, mede veroorzaakt door de keuze voor de kwalitatieve, witte papiersoort. ‘Sophisticated’ en ‘beschaafd’ – misschien wel iets té beschaafd.

Bureau: XXS Amsterdam. Drukkerij: Koninklijke Drukkerij Em. de Jong. Verspreider: Netwerk VSP.

Hema werd in acht jaar al vijf keer genomineerd en eindigt dit jaar als derde. Het juryrapport: &;De HEMA-folder verveelt nog steeds niet en heeft voor veel juryleden van de Folder Vakprijs een haast iconische kwaliteit. In dit kwalitatieve niveau schuilt wellicht ook een gevaar. Hoe kun je nog verder verbeteren als de lat al zo hoog ligt?&;

Bureau: Jump! Communicatie. Drukkerij: Helio Charleroi en Roto Smeets. Verspreider: Netwerk VSP.

De Runner Up Prijs, de prijs voor het meest veelbelovende, nieuwe folderinitiatief in Nederland, gaat dit jaar naar Coolblue met het Coolboekje. De helderheid, overzichtelijkheid en frisheid van het boekje spreekt de jury zeer aan. Ook het feit dat website en boekje goed op elkaar aansluiten, draagt bij tot het winnen van de prijs.

Bureau: Noort grafimedia. Drukkerij: Koninklijke Drukkerij Em. De Jong. Verspreider: Netwerk VSP.

De eindjury bestond dit jaar uit twaalf leden, te weten: Hans Bakker (Neregeb), Rob Beemster (Adformatie), Ron Cijs (Pluspoint), Herbert Haaij (Customer Media Council), Diana Janssen (DDMA), Martijn Kammeijer (Koninklijke Drukkerij Em. de Jong), Michiel Mulder (A.S. Watson), Cees van Rooy (Costelloo), Guillermo Sanchez (Publitas.com), Jurjen Worp (Coop Supermarkten), Hans Verstraaten (Pelican Media) en jury-voorzitter Charles Borremans (Goud Activatie).

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in