Overslaan en naar de inhoud gaan

(Restyling) De M van metamorfose

Op 3 juni tijdens MARCOM 2014 verschijnt het eerste gerestylede Tijdschrift voor Marketing. Via korte updates praten we bezoekers van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een restyling van een tijdschrift is een metamorfose die zich in grote lijnen houdt aan de wetten van de biologie. Als we het voorbeeld van een rups, cocon en vlinder tenminste als uitgangspunt nemen.

related partner content for mobile comes here

De eerste fase: nooit genoeg

We hebben ons het afgelopen jaar volgegeten met inspiratie, ideeën en opmerkingen van lezers en vakgenoten. Van vertegenwoordigers van marketingorganisaties tot vrije jongens. Van ervaren rotten tot kakelverse vernieuwers. We aten ons door tal van Nederlandse en buitenlandse magazines heen. We keken welke trends we wilden laten terugkomen, welke hypes we konden laten liggen. We bleven lang hongerig. Daarna trokken we ons terug.

De tweede fase:  in onze cocon

En toen was het even stil. We hadden genoeg aan alles wat we tot ons hadden genomen. Aan hoe we die inzichten in een nieuw blad moesten vertalen. We gooiden oude ballast weg zonder te vergeten wat lezers wilden behouden. Kwaliteit, betrouwbaarheid, inspiratie, check. We schreven plannen, kwamen met hemelbestormende ideeën, gumden ze weg of schaafden ze bij. Langzaamaan werden de nieuwe contouren zichtbaar. Getekend door Studio Room, de beste tijdschriftvormgevers van Nederland. U merkte er niets van, maar we veranderden.

De derde fase: we vliegen uit

Nog even en het resultaat zal voor de buitenwereld te zien zijn. Het ziet er net even anders uit, net even mooier en verrassender dan we verwachtten. En onze verwachtingen waren al hoog. Begin juni vliegen we uit. Dan zal het nieuwe maar vertrouwde Tijdschrift voor Marketing zich presenteren. Gezien onze bijna 50 jaar geschiedenis niet als eendagsvlinder. Wij gebruiken liever een andere symboliek. Vlinders die tot hoogte stijgen en ons bewegen. Laat dat nu precies zijn wat we voor het marketingvak willen betekenen.

Bent u geen abonnee, maar wilt u dat ene eerste nummer in de restyling zeker niet missen. Tijdschrift voor Marketing biedt u de mogelijkheid  te ontvangen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in