Overslaan en naar de inhoud gaan

New Yorkse brouwerij scoort met Game of Thrones-bier

Brouwerij Ommegang haakt in op de hype rondom de tv-serie met limited edition bieren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwste editie, met de morbide naam &;Valar Morghulis&; wat zoveel betekent als &;alle mannen moeten sterven&; in de Game of Thrones-taal Valyrian is het vierde bier dat door aan Game of Thrones wordt opgedragen. Eerder werden de bieren &;Iron Throne Blonde Ale&;, &;Take the Black Stout&; en &;Fire and Blood Red Ale&; gelanceerd. 

related partner content for mobile comes here

Josh Goodstadt, vice president van HBO Global Licensing zegt over het succes van de bieren: &;De achterban van Game of Thrones blijft met ieder seizoen groeien en de populariteit van de bieren groeit mee.&;

Het nieuwe biertje werd gekozen door fans. Ommegang en HBO plaatsten in december een poll op de Facebook-pagina van Game of Thrones, waarmee fans konden stemmen op hun favoriete Game of Thrones-bier. Het Valar Morghulis-bier versloeg &;Seven Kingdoms&; (Tripel), &;Hand of the Kind&; (Quadrupel) en &;Khal&; (Quadrupel). 

&;Valar Morghulis&; is een oud Valeryaans gezegde en een mantra van één van de hoofdpersonages in de Game of Thrones-serie en wordt geassocieerd met het verlangen naar wraak. Volgens de brouwerij wordt dit thema weerspiegelt in de smaak van het bier: &;Er is gekozen voor een Dubbel in Belgische stijl om zowel de zoete smaak als de gevaarlijke gevolgen van wraak in het bier te vangen.&

Simon Thorpe, CEO van brouwerij Ommegang zei onlangs in een interview met CNBC dat het verzoek van HBO om Game of Thrones-bier te produceren grote gevolgen heeft gehad voor de relatief kleine kwaliteitsbrouwerij. &;We kunnen geen groot tv-budget veroorloven, maar dit heeft ons naar schatting rond de 200 miljoen social media impressies gegeven. Op een kleine brouwerij als Ommegang heeft dat een enorme impact.&; Ook bevestigde hij dat het effect van de social media-aandacht rondom de bieren bij iedere lancering direct terug te zien was in de sales.

Vooralsnog zijn de bieren alleen in de Verenigde Staten verkrijgbaar. Of HBO van plan is om ook in Eurpopa een dergelijke lijn te introduceren is niet bekend. 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in