Overslaan en naar de inhoud gaan

MOA komt met NoShop-signature

De digitale handtekening moet de politiek en de consument bewust maken van het feit dat marktonderzoekbureaus onderzoek doen en niets…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de MOA zien veel consumenten nauwelijks verschil tussen marktonderzoek en direct marketing. De belangenorganisatie wil dan ook voorkomen dat consumenten niet meer aan onderzoek willen deelnemen omdat men wordt misleid met verkoopactiviteiten vermomd als onderzoek. MOA: 'Het is van groot belang dit onderscheid ook naar de consumenten te benadrukken.'

related partner content for mobile comes here

De MOA heeft een digitale handtekening ontwikkeld waarin het wil benadrukken dat marktonderzoek geen direct marketing is. Die handtekening gaat onder de naam MOA NoShop-signature.Het bestuur verzoekt alle MOA-leden die webonderzoek (laten) uitvoeren vanaf heden deze handtekening in hun (eerste) contacten met respondenten op te nemen en zo positief bij te dragen aan het imago van marktonderzoekbureaus bij onze respondenten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in