Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple stapt met iAd in mobiele advertentiemarkt

Apple heeft gisteren zijn iAds programma gelanceerd. Het bedrijf gaat zelf advertenties verkopen voor Apps op de iPhone, waarbij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Apple baas Steve Jobs kondige het lang verwachte advertentieplatform aan tijdens een iPhone 4.0 developer preview.Meest opvallend aan de stap die de computerfabrikant hiermee zet, is dat de advertenties woden opgenomen in een app. In tegenstelling tot wat gebruikelijk is bij mobiele advertenties, waarbij gebruikers de applicatie verlaten die zij gebruiken, blijven de gebruikers met een iAd binnen de app werken. De advertenties maken gebruik van HTML 5 en zullen dus zonder flash werken.

related partner content for mobile comes here

Jobs toonde twee demo's: voor respectievelijk Toy Story 3, met een geintegreerde game, en voor Nike waamee de gebruiker kan bladeren door alle modellen schoenen die het sportmerk in de loop der jaren heeft gemaakt. Uit de toelichting van Jobs viel verder op te amken dat locatie een belangrijke feature zal worden. De iAd zou een stimulans kunnen geven aan 'hyperlocal'adverteren, mits Apple een eenvoudige manier zal bieden voor locale bedrijven om hun advertenties in het systeem op te nemen.

Enkele quotes van Jobs tijdens de bijeenkomst (bron: )

“Developers [of free apps] need to find a way to start making their money. A lot of developers turn to advertising – and we think these current advertisements really suck.”

“If you look at advertisements on a phone, it’s not like on a desktop. On a desktop, its about search. On mobile, search hasnt happened. People aren’t searching on their phones. People are spending their time in apps”

'The average user spends 30 minutes a day in apps. If we put an add up every 3 minutes, that’s 10 ads per day. Throughout the iPhone community, that’s 1 billion ad impressions per day'

"We’ve all seen interactive ads on the web. We want to deliver interaction – but also emotion"
“If you click on an add now, you’re yanked out of your app. As a result, people don’t click on ads.”

“We have figured out how to do interactive and video content without ever taking you out of the app”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in