Overslaan en naar de inhoud gaan

Online tv-kijker toleranter ten aanzien van ads dan verwacht

Amerikaanse online tv-kijkers blijken een stuk toleranter tegenover online advertenties te staan dan tot nu toe werd aangenomen,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderzoekers keken naar wat de online kijker acceptabel vindt als het gaat om het aantal online ads in een uur online tv-kijken. Tussen de zes en zeven minuten per uur vinden de meeste kijkers prima. Op dit moment zijn het ongeveer vier minuten. Het houdt dus in dat er ruimte is voor 50-75 procent meer ads in online tv-uitzendingen.

related partner content for mobile comes here

ComScore geeft aan dat het belangrijk is erachter te komen waarom consumenten toleranter tegenover meer online ads staan dan men in eerste instantie verwacht, om zo meer omzet te genereren.
Er valt dus nog wat geld te verdienen.

Het merendeel van cross-platform tv-kijkers zegt online tv voor het gemak te kijken, en ‘traditionele’ tv voor kwaliteit. 75 procent van de ondervraagden zegt dat online tv beter is als ze een show op elk gewild tijdstip willen kijken.

70 procent vindt het fijn om de uitzending te stoppen en te hervatten als zij het willen, 67 procent zegt dat er minder commercials-onderbrekingen zijn, 61 procent vindt het totale gemak een reden om online tv te kijken.

Op de vraag waarom ze tv-afleveringen online bekijken, zegt 71 procent van de crossplatform-kijkers 'omdat ze een aflevering op de traditionele tv hebben gemist'.

Traditionele tv geeft volgens de ondervraagden nog steeds een beter kwaliteit kijkervaring. Betere beeldkwaliteit, vindt 75 procent, een beter geluid zegt 72 procent. Een aflevering kunnen bekijken op het moment dat het voor het eerst wordt uitgezonden, dat is voor 69 procent een belangrijke reden om traditionele tv te kijken, en de algehele kijkervaring is voor 68 procent belangrijk.

Vooral jongere tv-kijkers kijken op andere tijdstippen tv-afleveringen. Slechts 35 procent in de leeftijd 18-24 jaar kijkt de aflevering live, 42 procent kijkt het op een ander tijdstip dan de oorspronkelijke uitzenddatum. 25- tot 34 jarigen laten een soortgelijk patroon zien, ouderen veranderen hun kijktijden het minst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in