Overslaan en naar de inhoud gaan

Nrc.next op broadsheet

Nrc.next gaat vandaag eenmalig van tabloid naar broadsheet, het klassieke grote formaat.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lezers van het dagblad wilden vier jaar geleden 'meer weten in minder tijd'. Daarom werd nrc.next een compacte krant op tabloid-formaat. Inmiddels is tabloid mainstream geworden. Maar nrc.next ziet een andere trend, zegt chef redactie Titia Ketelaar: die naar grote formaten. 'Van bakje koffie naar een large cappuccino op het station, van je buurtwinkel naar een XL-supermarkt, van meubelboulevards naar woonmalls, van de iPod naar de iPad. Daarom verschijnen we nu op groot formaat, "broadsheet".'

Ketelaar: 'Bovendien hebben onze collega's van NRC Handelsblad ons liefde voor broadsheet bijgebracht. Achter een lange-armenkrant kun je je heerlijk verschuilen: je geliefde merkt niet dat je een ochtendhumeur hebt, die kwekkende treinreizigers verdwijnen achter een papieren muur. Met zo'n grote krant onderscheid je je van de massa. We zien aan NRC Handelsblad dat broadsheet werkt - er is lekker veel ruimte voor beeld, tekst en advertenties.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in