Synovate-onderzoek :Nederlanders kunnen niet zonder televisie en internet


In een rondvraag op LinkedIn vroegen we de Top100 Marketeers van Nederland te reageren op een recent onderzoek van Euro RSCG, waarin de (post)recessie consument beschreven wordt. De uitkomsten van het onderzoek kunt u teruglezen op pagina … In het onderzoek kwamen een aantal vuistregels (zie kader) naar voren, waaraan marketeers zich dienen te houden om het contact met deze consument niet te verliezen. Daarnaast vroegen we de marketeers naar hun eigen verwachtingen voor 2010.
Vuistregel 1: Minder beloftes, meer bewijs
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSRonald Pont, ex-Fortis marketingdirecteur: ‘Met enige verwondering heb ik opnieuw gekeken naar de trends die een half jaar geleden nog zo treffend leken… De eerste vuistregel was bij mezelf ruim tweeënhalf jaar geleden de conclusie na een onderzoek naar het vertrouwen in financiële producten, toen kernachtig toen samengevat als ‘de belofte is kapot’. Maar het was een half jaar geleden allang geen trend meer, eerder de bittere werkelijkheid voor velen die aanliepen tegen ongeloofwaardig bewijs en niet konden leveren, of aankeken tegen het falen van datgene wat geleverd was. De nieuwe trend is oprechtheid. Oprechtheid als bewijs. Beloven is meer dan ooit terug, mensen willen weer in iets kunnen geloven.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid