Overslaan en naar de inhoud gaan

Synovate-onderzoek :Nederlanders kunnen niet zonder televisie en internet

Tijdschrift voor Marketing vroeg een aantal marketeers om hun verwachtingen voor het komende jaar uit te spreken. 2010 wordt voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een rondvraag op LinkedIn vroegen we de Top100 Marketeers van Nederland te reageren op een recent onderzoek van Euro RSCG, waarin de (post)recessie consument beschreven wordt. De uitkomsten van het onderzoek kunt u teruglezen op pagina … In het onderzoek kwamen een aantal vuistregels (zie kader) naar voren, waaraan marketeers zich dienen te houden om het contact met deze consument niet te verliezen. Daarnaast vroegen we de marketeers naar hun eigen verwachtingen voor 2010.

related partner content for mobile comes here

Vuistregel 1: Minder beloftes, meer bewijs

Ronald Pont, ex-Fortis marketingdirecteur: ‘Met enige verwondering heb ik opnieuw gekeken naar de trends die een half jaar geleden nog zo treffend leken… De eerste vuistregel was bij mezelf ruim tweeënhalf jaar geleden de conclusie na een onderzoek naar het vertrouwen in financiële producten, toen kernachtig toen samengevat als ‘de belofte is kapot’. Maar het was een half jaar geleden allang geen trend meer, eerder de bittere werkelijkheid voor velen die aanliepen tegen ongeloofwaardig bewijs en niet konden leveren, of aankeken tegen het falen van datgene wat geleverd was. De nieuwe trend is oprechtheid. Oprechtheid als bewijs. Beloven is meer dan ooit terug, mensen willen weer in iets kunnen geloven.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in