
The New York Times ziet een lokale editie van The Wall Street Journal als een regelrechte aanval op zijn thuisbasis. De krant heeft het moeilijk vanwege een dalende oplage.
Murdoch nam in 2007 The Wall Street Journal over. Onder zijn impuls werd de hoofdzakelijk financieel-economische krant een algemener dagblad. Er gaat meer aandacht naar de politiek en er is een dagelijkse pagina sport. Dat alles komt overeen met het profiel van The New York Times.
Vacatures
Allround Communicatieadviseur
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comEvent Manager
Stichting Anne-BoMet een katern van twaalf pagina’s nieuws over de metropool, komt de New Yorkse editie van The Wall Street Journal dus op het terrein van The New York Times. Er zou een budget zijn vrijgemaakt van 15 miljoen dollar en er worden 35 journalisten op het project gezet. Wie zowel adverteert in The Wall Street Journal (bovensegment) als in de New York Post (populair segment) van zijn groep News Corp kan rekenen op kortingen die variëren van 79 tot 83 procent. Een kleurenpagina in de twee lokale titels uit de stal van Murdoch kost nu maar 19.000 dollar in plaats van 90.000 dollar.
The New York Times verkocht vorig jaar iets minder dan 1 miljoen kranten. The Wall Street Journal is met een oplage van 2,1 miljoen de grootste krant in de VS.
Bron: De Tijd (België)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee