In opmars: contentmarketing


Dat blijkt uit onderzoek van Optify. 81,5 procent van de ondervraagden geeft aan dat ze ‘engaging’ en ‘storytelling’ het belangrijkste vinden. 52,6 procent vindt originele content belangrijk, content van klanten wordt door 49,2 procent het meest gewaardeerd.
Ruim acht van de tien ondervraagden geeft aan dat ze de komende twaalf maanden de productie van hun content zullen verhogen (53 procent) of sterk zullen verhogen (30,5 procent).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe nadruk op storytelling is volgens Marketingcharts wellicht de reden dat deze marketeers uitgebreidere content en persoonlijk contact als effectiever beschouwen. Acht van de tien ondervraagden vinden casestudies effectief als het gaat om klantcontact en de boodschap overbrengen, 73 procent noemt white papers, 72 procent persoonlijke ontmoetingen. Advertorials en ‘communty threading’ worden door respectievelijk 18 en 20 procent als effectief genoemd.
Waarom interessante content zo hoog gewaardeerd wordt, komt omdat contentmarketing als een belangrijke manier wordt gezien om een emotionele band met klanten te ontwikkelen. Ander onderzoek van Econsultancy laat zien dat 84 procent van de b2b- en b2c-marketeers van mening zijn dat contentmarketing hier ‘key’ in is. 74 procent geeft aan dat contentmarketing effectiever is dan adverteren als het gaat om klantcontact. Bureaus zijn dezelfde mening toegedaan: 83 procent zegt dat contentmarketing het belangrijkste is om een band met klanten te krijgen, 69 procent zegt dat dit effectiever is dan adverteren.
Maar contentmarketing is niet altijd even makkelijk. In het Optify-onderzoek geeft 53 procent aan dat de grote uitdaging op dit gebiedis: echt goede content maken waar de klant wat aan heeft, content die hem betrekt bij het product of dienst. 56 procent zegt dat het tijd en ruimte vrij maken voor contentmarketing de grote uitdaging is. Marketingcharts geeft aan dat marketeers wellicht iets zelfverzekerder worden, omdat zij vorig jaar nog aangaven dat geschikte content maken de grootste uitdaging is.
(bron Marketingcharts)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid