Overslaan en naar de inhoud gaan

In opmars: contentmarketing

Ook in b2b-marketing draait het om ‘engaging’ en ‘storytelling’. SEO-geschikte teksten of goed geredigeerde teksten vinden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van . 81,5 procent van de ondervraagden geeft aan dat ze ‘engaging’ en ‘storytelling’ het belangrijkste vinden. 52,6 procent vindt originele content belangrijk, content van klanten wordt door 49,2 procent het meest gewaardeerd.

related partner content for mobile comes here

Ruim acht van de tien ondervraagden geeft aan dat ze de komende twaalf maanden de productie van hun content zullen verhogen (53 procent) of sterk zullen verhogen (30,5 procent).

De nadruk op storytelling is volgens Marketingcharts wellicht de reden dat deze marketeers uitgebreidere content en persoonlijk contact als effectiever beschouwen. Acht van de tien ondervraagden vinden casestudies effectief als het gaat om klantcontact en de boodschap overbrengen, 73 procent noemt white papers, 72 procent persoonlijke ontmoetingen. Advertorials en ‘communty threading’ worden door respectievelijk 18 en 20 procent als effectief genoemd.

Waarom interessante content zo hoog gewaardeerd wordt, komt omdat contentmarketing als een belangrijke manier wordt gezien om een emotionele band met klanten te ontwikkelen. Ander onderzoek van laat zien dat 84 procent van de b2b- en b2c-marketeers van mening zijn dat contentmarketing hier ‘key’ in is. 74 procent geeft aan dat contentmarketing effectiever is dan adverteren als het gaat om klantcontact. Bureaus zijn dezelfde mening toegedaan: 83 procent zegt dat contentmarketing het belangrijkste is om een band met klanten te krijgen, 69 procent zegt dat dit effectiever is dan adverteren.

Maar contentmarketing is niet altijd even makkelijk. In het Optify-onderzoek geeft 53 procent aan dat de grote uitdaging op dit gebiedis: echt goede content maken waar de klant wat aan heeft, content die hem betrekt bij het product of dienst. 56 procent zegt dat het tijd en ruimte vrij maken voor contentmarketing de grote uitdaging is. Marketingcharts geeft aan dat marketeers wellicht iets zelfverzekerder worden, omdat zij nog aangaven dat geschikte content maken de grootste uitdaging is.

(bron )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in