Overslaan en naar de inhoud gaan

De 5 leukste Nederlandse merken volgens merkengoeroe Jean Noël Kapferer

Tijdschrift voor Marketing bestaat 50 jaar. Dagelijks schotelen we u een artikel uit vervlogen tijden voor.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Franse merkenauthoriteit Jean Noël Kapferer, bekend van zijn prisma voor merkidentiteit en diverse gezaghebbende boeken op het gebied van merkbeleid, sprak in januari 2003 met Tijdschrift voor Marketing over de kracht van huismerken. A-merken hebben volgens hem het meeste te vrezen van de shelf manager.  Daarna komt de category manager. Dan pas de consument.

related partner content for mobile comes here

Consumenten ziet hij - met alle respect - als een soort wrede voortduwers van boodschappenkarren. Van schap naar schap gaan ze, allerlei verwachtingen van A-merken koesterend over gezondheid, veiligheid, vorm en gemak.

Alles ter vereenvoudiging van hun alledaagse leven. Maar trouw aan een merk? Vergeet het maar. De consument wil systematisch en steeds weer opnieuw tot klant worden gewonnen door de capabele creatie van innovatieve producten, aldus Kapferer.

De Fransman gaf zijn top 5 Nederlandse merken, die volgens hem tenminste hebben geprobeerd zichzelf uit te vinden: Leerdammer, Andrelon, Campina, Becel en Dreft.

In het kader van ons 50-jarig jubileum herpubliceren we komende maanden dagelijks artikelen uit de oude doos. Bekijk ze allemaal in ons .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in