Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijven hebben klanten meer in het oog en daar profiteert CMO van

CMO speelt vaker centrale rol in de directie, verantwoordelijkheid gaat verder dan merk, communicatie en marketingexecutie.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

En dat komt door de groeiende aandacht voor customer experience binnen bedrijven.

related partner content for mobile comes here

Forrester en Heidrick & Struggles naar de veranderende rol van de CMO, en welke ingrediënten voor succes zorgen in het ‘tijdperk van de consument’.

275 CMO’s werden ondervraagd.

De belangrijkste bevindingen:

  • 75 procent van de ondervraagde CMO’s is vol vertrouwen dat hun teams de jaarlijkse businessdoelstellingen halen.
  • 82 procent zegt dat hun doelen zijn afgestemd op de omzetdoelen.

CMO’s zijn volgens de onderzoekers tegenwoordig ‘businessleiders’ en mede-verantwoordelijk voor de groei van hun organisatie. De impact van marketing moeten ze kunnen kwantificeren.

Hun merkverantwoordelijkheid is uitgebreid met customer experience:

  • Tweederde van de CMO’s is nu verantwoordelijk voor customer experience, meer dan een derde geeft aan dat hun kpi’s verbonden zijn aan de algehele klanttevredenheid.
  • 61 procent van de CMO’s die verantwoordeljk zijn voor customer experience geeft prioriteit aan een afstemming tussen merk en customer experience. 58 procent zegt een bedrijfsbrede CX-metric te implementeren.
  • 51 procent laat echter noteren dat de organisatiestructuren resultaten in de weg staan wat betreft een optimale ‘customer obsession’: 35 procent heeft er geen vertrouwen in dat de corporate leiding in staat is om het bedrijf te veranderen.

Met wie wil de CMO dan wel de klus gaan klaren? 62 procent ziet de CSO als een cruciale partner, 49 procent denkt aan de CIO als beste partner, 42 procent kiest voor de CFO.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in