Overslaan en naar de inhoud gaan

Advertentieverkoop dagbladen stijgt

De Nederlandse dagbladen hebben in het vierde kwartaal van het afgelopen jaar 13 procent meer advertenties verkocht ten opzichte van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat schrijft Rabo Securities in een rapport op basis van marktonderzoek van Nielsen Media Research. In het derde kwartaal van 2005 nam het advertentievolume nog met 2 procent toe. De landelijke dagbladen zagen het advertentievolume met 7 procent stijgen in het laatste kwartaal van 2005. De regionale kranten boekten een stijging van 15 procent.

related partner content for mobile comes here

Volgens Rabo Securities zijn zulke groeicijfers in 1998 voor het laatst gezien. ‘Deze resultaten ondersteunen onze positieve visie op Wegener (koopadvies, koersdoel 13 euro) en Telegraaf Media Groep (koopadvies, koersdoel 23,50 euro).’

In het vierde kwartaal zagen sinds lange tijd alle advertentiesegmenten een toename van het advertentievolume. Personeelsadvertenties lieten een groeispurt van maar liefst 43 procent zien (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in