Overslaan en naar de inhoud gaan

Denk nou eerst eens na!

Het is heel raar dat er veel meer tijd en geld wordt gestoken in het testen van productideeën dan in het ontwikkelen daarvan. De linker…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Oftewel, je kunt nog maar even die voeten op het bureau laten liggen, en dóórdenken over nieuwe productconcepten. Beter dat dan als een kip zonder kop met je halfbakken ideetjes naar het marktonderzoeksbureau rennen voor de zoveelste producttest. Veel nieuwe producten falen nog steeds omdat ze simpelweg te weinig differentiatie bieden, rapporteerden onderzoekers van Ernst & Young onlangs. En dat kan voorkomen worden door van tevoren beter, langer en vooral scherper na te denken.

related partner content for mobile comes here

Waarom gebeurt dat niet? Omdat marketeers gedomineerd worden door hun linkerhersenhelft. Analyse is wat de klok slaat. En wordt veel belangrijker geacht dan intuïtie en verbeeldingskracht. Terwijl juist dat de bronnen zijn voor werkelijke innovaties.

Bron: Admap

Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in