Denk nou eerst eens na!


Oftewel, je kunt nog maar even die voeten op het bureau laten liggen, en dóórdenken over nieuwe productconcepten. Beter dat dan als een kip zonder kop met je halfbakken ideetjes naar het marktonderzoeksbureau rennen voor de zoveelste producttest. Veel nieuwe producten falen nog steeds omdat ze simpelweg te weinig differentiatie bieden, rapporteerden onderzoekers van Ernst & Young onlangs. En dat kan voorkomen worden door van tevoren beter, langer en vooral scherper na te denken.
Waarom gebeurt dat niet? Omdat marketeers gedomineerd worden door hun linkerhersenhelft. Analyse is wat de klok slaat. En wordt veel belangrijker geacht dan intuïtie en verbeeldingskracht. Terwijl juist dat de bronnen zijn voor werkelijke innovaties.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Admap
Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid