Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Community websites snelste groeiers’

Niet de gevestigde merken als Google en Yahoo zijn de snelste groeiers op internet, maar de door gebruikers gevulde community websites.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van Nielsen naar de snelst groeiende internetmerken in het Verenigd Koninkrijk. Websites die adviseren over het gebruik van internet, zoals het opzetten van een blog of een shoppingsite, chatnetwerken en download-sites waren de snelste groeiers in 2005. Het snelst groeiende internet-merk van het afgelopen jaar is de website Piczo. Deze community site waar mensen met een tool hun eigen foto-website kunnen maken en onderbrengen, ontving in een jaar tijd 97 keer (9699 procent) zo veel unieke bezoekers. Het bezoekersaantal steeg van 12.500 in 2004 tot 1.2 miljoen in 2005. Op de tweede plaats staat de wenskaarten site AmericanGreetings, die in 2005 een het bezoekersaantal met 2151 procent zag toenemen. Ook peer-to-peer muziek site Limewire zag zijn publiek het afgelopen jaar explosief stijgen met 666 procent en is daarmee met 2,3 miljoen unieke bezoekers de grootste snelgroeier van 2005. Andere topper is de Britse versie van de door gebruikers gevulde encyclopedie Wikipedia die in 2005 een groei doormaakte van 326 procent. De toptien bestaat voorts uit de shopping directory Shopzilla, softwaretools-site Starware, muziekdistributeur OD2, internet telefonie aanbieder Skype, de games en chat-site van kinderzender Nickleodeon, en als hekkesluiter op nummer tien de inmiddels door Google overgenomen Blog-directory Blogger. In de lijst van populairste merken nam Google de toppositie over van Microsoft en MSN, en verdrong Apple Wannadoo van de tiende plaats. (MediaGuardian)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in