Overslaan en naar de inhoud gaan

De beursvloer op tegen kinder-sekstoerisme

ECPAT stond afgelopen week op de door 141.356 mensen bezochte Vakantiebeurs in Utrecht om reisorganisaties om zich te engageren tegen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt OneWorld. ECPAT, dat zich wereldwijd inzet tegen seksuele uitbuiting van kinderen, probeerde reisorganisaties te overtuigen zich aan te sluiten bij de ECPAT-gedragscode, die kinderen moet beschermen tegen sekstoeristen. Naast de reisorganisaties wil ECPAT ook de bezoekers van de beurs bewust maken van het probleem. In het kader van de campagne kunnen mensen via polsbandjes bestellen met de tekst ‘Stop child sex toerism’.

related partner content for mobile comes here

Reisorganisaties die de gedragscode ondertekenen, spreken af dat ze reizigers, personeel en partnerorganisaties in de vakantielanden informeren over het probleem. Ook nemen ze in de contracten een clausule over uitbuiting van kinderen op. De organisaties moeten een protocol maken zodat werknemers weten wat ze moeten doen als ze misstanden signaleren.
In Nederland hebben alleen nog OAD en TUI zich aangesloten bij ECPAT. De vereniging is nog in gesprek met andere organisaties en enkele organisaties besteden bijvoorbeeld aandacht aan sekstoerisme in hun brochures. Volgens Theo Noten, campagnemanager van ECPAT Nederland, moet de Nederlandse overheid kindersekstoerisme actiever ontmoedigen. Noten doet tegenover OneWorld de volgende suggestie: "Je kent misschien de campagne die toeristen erop moet wijzen dat bepaalde souvenirs verboden zijn? Op dezelfde manier zou de overheid ook duidelijk kunnen maken dat het strafbaar is om in het buitenland seks met kinderen te hebben."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in