Overslaan en naar de inhoud gaan

Economist prijst Publicis-baas

De liberalen van Economist moeten niets hebben van de economische structuur en elitaire toplaag van de Franse economie. Maar juist Maurice…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De liberalen van moeten niets hebben van de economische structuur en elitaire toplaag van de Franse economie. Maar juist Maurice Lévy, de topman van reclamegroep , vormt hierop volgens Economist een positieve uitzondering. Hij kan de Franse ondernemersgeest ten voorbeeld strekken, zo zegt Economist.

related partner content for mobile comes here

Economist over Lévy. Het succes van Publicis is bij uitstek te wijten aan zijn houding, die erg Frans is als die Frans moet zijn en anglo-saxisch als dat is vereist. Met krachtige overnames bouwde Lévy zijn imperium, ruim honderd in totaal sinds 1990.

Maar Lévy weet ook pas op de plaats te maken als een overname hem niet lukt, zoals de poging om mediabureau Aegis over te nemen. Toen er strijd ontbrandde (zie ) en de prijs te hoog opliep trok Lévy zich met Publicis tijdig terug. En de beurs, zo meet Economist, is het daar volledig mee eens. De koers van Publicis steeg met 30 procent sinds april 2005 en zal in 2006 meer dan gemiddeld groeien volgens analisten.

Economist verzet zich tegen een recent negatief portret van Lévy in Nouvel Observateur. Frankrijk mag deze zoon wel eens gaan eren, zegt Economist, juist omdat het zo'n kosmopolitische selfmade ondernemer is: geen man uit de Franse eleite, niet een van de vermaarde opleidingen gevolgd, maar opgeklommen van de IT-afdeling van Publicis tot de top van het bedrijf. Juist dit soort voorbeelden heeft Frankrijk nodig.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in