Overslaan en naar de inhoud gaan

Diesel coolste merk

Diesel is de winnaar van de CoolBrands Publieksverkiezing 2005 in Nederland. Apple was in 2004 nog het meest coole merk, maar viel vorig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is de winnaar van de CoolBrands Publieksverkiezing 2005 in Nederland. Apple was in 2004 nog het meest coole merk, maar viel vorig jaar terug naar een vijfde plek.

Gelukkig voor wordt de tweede plek ingenomen door de . is terug te vinden op plaats drie.

Opvallend is verder de hoge positie van in de Nederlandse top 10 als enige business to business merk.

In 2005 is eveneens een eerste Europese verkiezing gestart, die dit jaar vervolg krijgt in 14 Europese landen. De eerste Europese editie leverde Google als absolu-te winnaar op. IPod staa ook in de Europese top 10 op nummer 2.

De top 10 van Nederland in 2005:

1. Diesel
2. iPod
3. Google
4. Puma
5. Apple
6. adidas
7. PlayStation
8. Monsterboard
9. Ben & Jerry's
10. IKEA

Top 10 van Europa in 2005:

1. Google
2. iPod
3. Nokia
4. adidas
5. Nike
6. Diesel
7. Puma
8. Sony
9. Ray Ban
10. Gucci

De Nederlandse- en Europese CoolBrands-verkiezingen zijn een initiatief van en hebben tot doel inzicht te geven in de merken die op dit moment in Europa als 'cool' worden ervaren. De uitslagen zijn gebaseerd op de mening van 40.000 Europeanen in negen landen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in