Overslaan en naar de inhoud gaan

College van omroepen tegen nieuwe zenderindeling

De omroepen zijn tegen de nieuwe zenderindeling van het bestuur van de Publieke Omroep, maar weten ook dat er veel moet veranderen om te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat schrijft het college van omroepen in een zeer moeizaam tot stand gekomen gezamenlijke reactie aan bestuursvoorzitter Bruins Slot van de publieke omroep (PO).

related partner content for mobile comes here

Nederland 1, 2 en 3 worden anders ingedeeld, als het aan de raad van bestuur ligt. Er zou een breed gezinsnet, een zingevings- en cultuurkanaal en een vernieuwende jongerenzender moeten komen. In de nieuwe plannen wordt de indeling van omroepen op een vast net losgelaten.

De omroepen zijn daar tegen. Programma's waarmee de omroepen zich willen profileren, komen in de verdrukking, menen zij. Terwijl profilering juist de wettelijke opdracht is. Ook aan de samenwerking op de netten komt in het voorgestelde model een einde.

Het college van omroepen liet de plannen doorlichten door externe deskundigen. Dat leidde tot twee rapporten. In beide wordt het voornemen van het PO-bestuur afgebrand. De raad van bestuur heeft onvoldoende onderzocht waarom de kijkcijfers de laatste jaren achterblijven, schrijven de omroepen. En dat de herindeling van de netten tot betere kijkcijfers en hogere reclame-inkomsten zal leiden, is ‘op geen enkele wijze aannemelijk gemaakt’.

De raad van bestuur wil nog niet op de brief reageren.

Bron: Het Financieele Dagblad

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in