Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediagiganten en sceptische klanten

Er ontstaan steeds meer mediaconglomeraten. De klant vreest verlies van efficiency en kwaliteit, en voorziet hogere prijzen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Recent nam het Duitse Axel Springer Concern de tv-zender ProSiebenSat.1 over. Het al maar uitdijende Bertelsmann is een ander voorbeeld. Op korte termijn kan dat efficiencyvoordelen geven, mits die ook worden doorberekend aan de klant. Maar op de langere termijn zijn er vooral risico’s te voorzien. Want natuurlijk zullen zij zich als crossmediale partner presenteren. Maar hun aanbod leidt niet automatisch tot een goede crossmediale aanpak. De praktijk wijst uit dat printcompetentie zelden samengaat met tv-competentie.

related partner content for mobile comes here

Ook in de bureauwereld hebben conglomeraten de overhand. Bij bureauconglomeraten dreigt de ontwikkeling dat ze zich vooral als sterke inkooppartij ontpoppen, maar dat de adviseursrol naar de achtergrond verdwijnt.

Volgens Markus Bierman, directeur van een middelgroot mediabureau, krijg je dus steeds meer een tweedeling in de markt: de grote inkopers en de communicatiespecialisten. De belangrijkste voorwaarde om in het spel met de giganten niet aan het kortste eind te trekken, is dat er aan adverteerderskant knowhow in huis is.
Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in