Mediagiganten en sceptische klanten
Recent nam het Duitse Axel Springer Concern de tv-zender ProSiebenSat.1 over. Het al maar uitdijende Bertelsmann is een ander voorbeeld. Op korte termijn kan dat efficiencyvoordelen geven, mits die ook worden doorberekend aan de klant. Maar op de langere termijn zijn er vooral risico’s te voorzien. Want natuurlijk zullen zij zich als crossmediale partner presenteren. Maar hun aanbod leidt niet automatisch tot een goede crossmediale aanpak. De praktijk wijst uit dat printcompetentie zelden samengaat met tv-competentie.
Ook in de bureauwereld hebben conglomeraten de overhand. Bij bureauconglomeraten dreigt de ontwikkeling dat ze zich vooral als sterke inkooppartij ontpoppen, maar dat de adviseursrol naar de achtergrond verdwijnt.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
Volgens Markus Bierman, directeur van een middelgroot mediabureau, krijg je dus steeds meer een tweedeling in de markt: de grote inkopers en de communicatiespecialisten. De belangrijkste voorwaarde om in het spel met de giganten niet aan het kortste eind te trekken, is dat er aan adverteerderskant knowhow in huis is.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid