Verdonk specificeert kosten integratiecampagne


Dat heeft minister Verdonk (Integratie) afgelopen woensdag geschreven aan de Tweede Kamer, zo meldt ANP. De Kamer toonde zich eerder deze week geïrriteerd dat zij niet afwist van de inhoud en de kosten van de campagne, terwijl die al wel in gang is gezet. Verdonk stelt dat zij de Kamer hierover wel heeft ingelicht. Vrijwel alle fracties, ook die van de coalitie, meenden daarbij dat 10 miljoen euro wel erg veel was voor een campagne om een positievere toon te geven aan de integratie. D66 en GroenLinks hebben een motie ingediend waarin zij stellen dat zij niet willen dat er geld naar advies- en reclamebureaus mag gaan.
Maar volgens Verdonk heeft zij de Tweede Kamer het afgelopen jaar meerdere keren meegedeeld dat zij bezig was met een campagne om de positieve zijde van het integratiedebat te benadrukken. Aanleiding was een verzoek uit de Kamer, na de presentatie van het rapport van de commissie-Blok omtrent integratie, dat een positievere toonzetting nodig was. De minister stelt nu dat het niet haar bedoeling is geweest een campagne met een morele boodschap op te zetten, maar een campagne over de positieve activiteiten in de samenleving. Ook in de begroting van 2005 is de campagne al voor een deel verwerkt. Ze schrijft dat de geheimzinnigheid rondom de campagne nodig is omdat die moet inspelen op initiatieven van onderaf en van heel Nederland en niet vanuit 'Den Haag'. Sinds eind oktober richt de actie zich op jongeren, vooral via twee muziekzenders. Vanaf januari 2006 wordt de campagne uitgerold over heel Nederland.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe mystery-campagne van Verdonk is hoogst waarschijnlijk de &-campagne , die al enkele weken te vinden is op de sites van MTV en TMF, op Boomerang kaarten en in Spits. Op de campagne site worden bezoekers onder het motto ‘geef jij het goede voorbeeld’ uitgedaagd om zelf met voorbeelden te komen van succesvolle activiteiten, ontmoetingen of samenwerking tussen mensen van verschillende culturen. Onder de aanmelders worden &-t-shirts verloot.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid