Overslaan en naar de inhoud gaan

Verdonk specificeert kosten integratiecampagne

Bijna de helft van de 10 miljoen euro die de drie jaar durende integratiecampagne kost, gaat naar de inkoop van zendtijd en uitingen in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft minister Verdonk (Integratie) afgelopen woensdag geschreven aan de Tweede Kamer, zo meldt ANP. De Kamer toonde zich eerder deze week geïrriteerd dat zij niet afwist van de inhoud en de kosten van de campagne, terwijl die al wel in gang is gezet. Verdonk stelt dat zij de Kamer hierover wel heeft ingelicht. Vrijwel alle fracties, ook die van de coalitie, meenden daarbij dat 10 miljoen euro wel erg veel was voor een campagne om een positievere toon te geven aan de integratie. D66 en GroenLinks hebben een motie ingediend waarin zij stellen dat zij niet willen dat er geld naar advies- en reclamebureaus mag gaan.

related partner content for mobile comes here

Maar volgens Verdonk heeft zij de Tweede Kamer het afgelopen jaar meerdere keren meegedeeld dat zij bezig was met een campagne om de positieve zijde van het integratiedebat te benadrukken. Aanleiding was een verzoek uit de Kamer, na de presentatie van het rapport van de commissie-Blok omtrent integratie, dat een positievere toonzetting nodig was. De minister stelt nu dat het niet haar bedoeling is geweest een campagne met een morele boodschap op te zetten, maar een campagne over de positieve activiteiten in de samenleving. Ook in de begroting van 2005 is de campagne al voor een deel verwerkt. Ze schrijft dat de geheimzinnigheid rondom de campagne nodig is omdat die moet inspelen op initiatieven van onderaf en van heel Nederland en niet vanuit 'Den Haag'. Sinds eind oktober richt de actie zich op jongeren, vooral via twee muziekzenders. Vanaf januari 2006 wordt de campagne uitgerold over heel Nederland.

De mystery-campagne van Verdonk is hoogst waarschijnlijk de, die al enkele weken te vinden is op de sites van MTV en TMF, op Boomerang kaarten en in Spits. Op de campagne site worden bezoekers onder het motto ‘geef jij het goede voorbeeld’ uitgedaagd om zelf met voorbeelden te komen van succesvolle activiteiten, ontmoetingen of samenwerking tussen mensen van verschillende culturen. Onder de aanmelders worden &-t-shirts verloot.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in