Alle wegen leiden naar internet


Op de eerste plaats is het niet ongebruikelijk dat het bereik van een medium veel sneller stijgt dan de mediabestedingen van adverteerders. Bij tv heeft het ook jaren geduurd voordat het radio had ingehaald.
Een van de redenen is de financiële planningscyclus van adverteerders. Die werken over het algemeen met een jaarplanning, waardoor niet snel op de trend kan worden ingespeeld. Ook heeft het te maken met de belangen van de gevestigde media. Die vrezen (terecht) kannibalisatie, en zullen er alles aan doen om te voorkomen dat reclamegeld naar internet gaat, ten koste van hen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVerder adviseren bureaus vaak nog heel traditioneel vooral tv, print en outdoor. Ofwel omdat het niet in hun belang is anders te adviseren, ofwel omdat ze de kracht van online simpelweg niet begrijpen.
De interactieve wereld kan de vooruitgang een handje helpen door te zorgen voor eenvoudiger meting van bereik en frequentie. Verder moeten zij de taal van de cliënt spreken, die vaak nog niet is ingewijd in het jargon. En de markt opvoeden.
Bron: Campaign
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid