Automarketeers omarmen internet
Onafhankelijke Amerikaanse sites met onderzoek over de automobielmarkt hebben al 80 procent van hun advertentieruimte voor 2006 weten te slijten in de branche, zo meldt AdAge. En Promo Magazine beschrijft een online marketingactie van Ford met Magic Johnson.
Een jaar terug was in de voorverkoop 50 procent van de advertentieruimte weg. Een site als Edmunds.com kreeg in mei jl. als een telefoontje van Ford voor reservering in 2006. En ook Kelley Blue Book profiteert.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet gevolg van de huidige vraag is, logischerwijs: prijsstijging variërend van 5 tot 30 procent voor deze categorie online reclame. Die wordt ook beter benut: ford voorziet een vervijfvoudiging van videovertoningen in online reclame!
Datzelfde Ford lanceerde Lincoln Lounge gericht op stedelijke kopers van het merk Lincoln. Gewezen basketbalster Ervin 'Magic' Johnson speelt de hoofdrol en die gaat ver. Er wordt zelfs verwezen naar zijn Magic Johnson Foundation, een hulpstichting. Aardig voorbeeld voor Nederland?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid