UPC beëindigt colportage
Alsof UPC op Tweede Kerstdag hevig geschrokken was van onze posting van Tweede Kerstdag, zo snel reageert het bedrijf: het houdt op met het in de maag splitsen van digitale decoders bij abonnees. Deze kunnen de decoders voortaan op aanvraag krijgen.
De Volkskrant bericht dat UPC enkel nog levert aan klanten die zelf de decoder aanvragen. Niet langer krijgt elke abonnee het doosje hoe dan ook aangeboden.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHet ongevraagd bezorgen was een proef, heet het nu, en het resultaat daarvan is het veranderen van de methode van distributie van de UPC MediaBox.
Om klanten over de streep te trekken, verstrekt UPC het ontvangstapparaat kosteloos, althans in theorie. Dat is goede marketing, als de klant het pikt. Maar die ziet dat hij, om te beginnen, ruim 2 euro meer per maand moet gaan betalen. En wat straks meer?
De kabelaar gaat zich naar de klant richten: "UPC heeft met de Consumentenbond afgesproken dat het klanten aan het einde van de proefperiode benadert met de vraag of ze het digitale abonnement willen voorzetten. Als de abonnee geen digitaal abonnement wil, komt UPC de MediaBox ophalen.
Het is ook mogelijk het apparaat in een speciale doos kosteloos terug te sturen naar UPC. Abonnees die verhuizen naar een gebied met een ander kabelbedrijf kunnen ook gebruikmaken van deze service."
Beter ten halve gekeerd dan...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid