Overslaan en naar de inhoud gaan

Autonome RSS-advertenties hebben het meeste effect

In de zoektocht naar de perfecte uiting tussen de RSS-feeds mat RSS-advertisingbureau Pheedo de doorklikratio van verschillende soorten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de zoektocht naar de perfecte uiting tussen de RSS-feeds mat RSS-advertisingbureau de doorklikratio van verschillende soorten RSS-advertenties, en kwam tot de volgende conclusie:

related partner content for mobile comes here

RSS-advertenties die autonoom in je RSS-reader staan, genereren een doorklikratio van 7 procent. En dat is volgens het weblogmarketingbureau negen maal zoveel als RSS-advertenties die in contentfeeds verwerkt zijn.

Reden? De autonome advertenties doen het volgens Pheedo waarschijnlijk beter omdat deze vaak niet gericht zijn op direct response, maar op branding.

Daarnaast heb je volgens Pheedo meer kans op succes als je je advertenties niet steeds maar weer met iedere nieuwe feed meestuurt.
De doorklikratio bij een uiting die steeds opnieuw wordt meegestuurd is namelijk 1,04 procent, en een uiting die om en om wordt meegestuurd, heeft een doorklikratio van 3,24 procent. Scheelt toch.

De beste dag tenslotte om een advertentie mee te sturen met je RSS-feeds is maandag of zaterdag. Donderdag en vrijdag laten minder goede resultaten zien.

Het aantal feeds dat echt gelezen wordt, is op dinsdag en woensdag het hoogst. In het weekend worden RSS-feeds in 67 procent van de gevallen minder gelezen.

Pheedo werkt overigens het meeste met websites die kale RSS-feeds doorgeven, minder met RSS-feeds met volledige content.

Op staat trouwens een ellenlange discussie over de voor- en tegens van kale feeds, feeds met een triggerende aankeiler of feeds met volledige tekst. Voor de liefhebber.
(via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in