Overslaan en naar de inhoud gaan

Volcom, Quiksilver, RoXY en Billabong als serieuze voorbeeldmerken

Door gastblogger Ingmar de Lange van Mountview.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door gastblogger Ingmar de Lange van .

related partner content for mobile comes here

Een persoonlijke interesse van mij is om jonge straatfenomenen tastbaar te maken voor de 'marketeer in het kantoor'.

Artikelen als dat van BrandChannel helpen daarbij. Dat publiceerde 'Active Lifestyle Brands: Popular apparel brands reach pinnacle and ride wave of success'.

Stelling: marketers moeten niet alleen naar merken als Nike, Apple en Coca-Cola kijken. Maar ook naar Volcom, Quiksilver, RoXY, and Billabong. Merken met surf en boarding-achtergrond en een focus op actieve lifestyle.

De merken overstijgen de functionele waarden van hun producten zo goed dat ze daadwerkelijk een hele sterke, langdurige merk-mens-relatie creëren. Marketeers van buiten de jeugdmarkt kunnen daar veel van leren.

Want veel merken proberen een lifestyle te claimen. Maar meestal ervaart de consument dit als doorzichtige opsmuk.

Terwijl het succes van een merk volgens het artikel afhangt van de hoeveelheid mensen die echt van het merk 'houden' en een deel van hun identiteit bouwen met de merkwaarden. Iets waar de board-merken buitengewoon goed in slagen.

Het bewijs dat deze merken het goed doen, is het succes dat bijvoorbeeld RoXY had toen het simpelweg haar logo op een mobiele telefoon plakte. In niets functioneel was de telefoon anders.

Maar de telefoon was een enorm succes, omdat het niet als een gadget werd gezien. Maar als een authentiek expressiemiddel.

Ook Nike, een voorbeeldmerk als het gaat om lifestyle, ziet dit. Het kocht daarom surf / skate / active lifestyle merk Hurley voor meer dan $100 miljoen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in