Helft budget integratiecampagne naar media-inkoop
De rest gaat naar de organisatie van evenementen en pr-middelen en bureaukosten voor het consortium dat de campagne heeft ontwikkeld, zo heeft minister Verdonk (Integratie) gisteren geschreven aan de Tweede Kamer.
De Kamer toonde zich eerder deze week geïrriteerd dat zij niet afwist van de inhoud en de kosten van de campagne, terwijl die al wel in gang is gezet. Verdonk stelt dat zij de Kamer hierover wel heeft ingelicht.
Vrijwel alle fracties, ook die van de coalitie, meenden daarbij dat 10 miljoen euro wel erg veel was voor een campagne om een positievere toon te geven aan de integratie. D66 en GroenLinks hebben een motie ingediend waarin zij stellen dat zij niet willen dat er geld naar advies- en reclamebureaus mag gaan.
De minister stelt nu dat het niet haar bedoeling is geweest een campagne met een morele boodschap op te zetten, maar een campagne over de positieve activiteiten in de samenleving. Ook in de begroting van 2005 is de campagne al voor een deel verwerkt (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid